راهنمای خرید مایکروویومایکروویو

راهنمای جامع خرید مایکروویو ( مایکروفر)

راهنمای خرید مایکروفر مارک خوب

مایکروویو جزء ضروری هر آشپزخانه مدرن است که امکان پخت سریع، آسان و راحت را فراهم می کند. چه یک مایکروویو معمولی یا کانوکشن دار بخواهید، این راهنمای خرید مایکروویو همه چیزهایی را که باید برای خرید بهترین مایکروفر (مایکروویو) برای خانه خود بدانید توضیح می دهد.

مایکروفرها در زمان صرفه‌جویی می‌کنند و روشی راحت برای پخت، گرم کردن و یخ‌زدایی غذاها را در اختیار ما قرار می‌دهند که آن‌ها را به یک وسیله ضروری در آشپزخانه‌های امروزی تبدیل کرده است. مایکروویو به یک عنصر اصلی در صنعت لوازم خانگی تبدیل شده است. قابل ذکر است که اکثر تولید کنندگان این وسیله، آن را در  چین تولید می کنند چون  تولید آن در چین مقرون به صرفه تر است و قیمت تمام شده آن بسیار پایین در می آید.

اگرچه خرید مایکروویو مانند خرید یک وسیله بادوام خانگی نیست، اما ممکن است تا یک دهه را با این دستگاه سپری کنید و روزانه از آن استفاده کنید – بنابراین مهم است که یک مدل خوب برای نیازهای خود انتخاب کنید!

در این راهنمای خرید مایکروفر،ما ویژگی های مختلف یک مایکروویو را بررسی کرده ایم که حتما موقع خرید به کارتان خواهد آمد.

1. انواع مایکروویو

مایکروویوهای معمولی

  • برق را به امواج مایکروویو تبدیل می کند که باعث گرم شدن غذا می شود.
  • سریع و کارآمد است.
  • همراه با برنامه های پخت و برنامه های از پیش تنظیم شده برای سهولت استفاده است.

مایکروویوهای کانوکشن دار

  • به عنوان فر مایکروویو نیز شناخته می شود زیرا مایکروویو و پخت با فن (کانوکشن) نیز هستند، با یک المنت گرم کننده و فن که هوا را در اطراف غذا برای پخت سریع تر و یکنواخت تر به گردش در می آورد.
  • تنوع بیشتری را در پخت و پز فراهم می کند و نه تنها در مایکروویو، بلکه در مدل فن دار، پخت، قهوه ای کردن، ترد کردن و کباب کردن را نیز امکان پذیر می کند.

مایکروویو با گریل

دوست داشتید می توانستید با مایکروویو خود کارهای بیشتری انجام دهید؟  ممکن بخواهید در مایکروویو خود یک مرغ کباب کنید. مایکروویو های گریل دار می توانند هر کاری که یک مایکروویو معمولی می تواند انجام دهد و همچنین توانایی گریل کردن غذاها را انجام می دهند. خیلی از آنها به یک موتور جوچه گردان متصل اند که می توانید با جوچه گردان و گریل، یک مرغ کامل را سرخ کنید یا روی غذا را گریل کنید.

مایکروویو گریل دار
مایکروویو گریل دار

محل قرار دادن مایکروویو

مایکروویوها را می‌توان در کابینت‌های آشپزخانه تعبیه کرد، یا به تنهایی روی پیشخوان آشپزخانه  قرار داد یا در یک مکان خاص قرار داد تا با دکوراسیون آشپزخانه شما مطابقت داشته باشد.  مایکروویوها  در رنگ‌های استیل، سفید، نقره‌ای، مشکی و رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند تا متناسب با سلیقه شخصی شما باشد.

2. توان مصرفی مایکروویو چقدر است؟

توان مایکروویو با وات اندازه گیری می شود. توان مدل های معمولی از حدود 800 وات تا 1500 وات متغیر است. وات بیشتر ممکن است در این دستگاه بهتر باشدیعنی دستگاه امواج قویتری را برای پخت غذا ساطع می کند که به معنای پخت سریعتر غذا است. از سوی دیگر، یک مایکروویو قوی‌تر ممکن است ایده خوبی باشد، اگر می‌خواهید مقداری زیادی غذا  برای کل خانواده تهیه کنید.

3. ظرفیت مایکروویو چقدر است؟

هنگام تصمیم گیری خرید در مورد مایکروویو ، باید اندازه محصول را در نظر بگیرید. مایکروویوها می توانند از حدود 20 لیتر تا 44 لیتر متغیر باشند و انتخاب شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • هدف – آیا بیشتر برای گرم کردن استفاده می کنید یا یخ زدایی؟ خانواده شما چند نفره است؟آن را برای پختن وعده های غذایی بزرگ استفاده می کنید؟از آن به طور منظم استفاده می شود؟
  • فضای موجود در آشپزخانه
  • چقدر قصد استفاده از آن را دارید
  • کجا قرار خواهد گرفت – روی پیشخوان، در یک فضای توکار کابینتی؟

اکنون که می دانید در خرید مایکروویو اندازه آن نکته مهمی است، بهتر است مایکروویویی که انتخاب می کنید به بهترین وجه برای خانه شما مناسب باشد.

چندین محدوده ظرفیت وجود دارد که برای خانواده های با اندازه های مختلف مناسب است. هر چه خانواده بزرگتر باشد و بخواهید کارهای بیشتری انجام دهید، به ظرفیت بیشتری نیاز خواهید داشت.

 


15 تا 20 لیتر

این ظرفیت استاندارد مایکروویو است،  طبیعتاً مایکروویوهای  زیادی در این محدوده خواهید یافت. اگر یک خانواده بین دو تا چهار نفر هستید و واقعاً از مایکروویو برای کارهای ابتدایی مثل گرم کردن استفاده کنید، این محدوده مناسب خواهد بود. همچنین در صورت کمبود فضا، مایکروویوهای کامپکت تر زیادی در این محدوده ظرفیت خواهید یافت.

21 تا 30 لیتر

این مدلها یک پله بالاتر از ظرفیت استاندارد مایکروویو است که می توانید مایکروویوهای گریل و  پخت ترکیبی را در این محدوده پیدا کنید. ظرفیت اضافه، آنها را برای استفاده های پیچیده تر و غذاهای بزرگتر ایده آل می کند. اکثر مایکروویوها در این محدوده و پایین تر، گردان هستند و به راحتی یک خانواده دو تا چهار نفره را ساپورت می کنند.


25 تا 30 لیتر

در این محدوده، شما ظرفیت کافی برای ساپورت یک خانواده چهار تا شش نفری را خواهید داشت. بیشتر مایکروویوها با این ظرفیت تولید می شوند. با داشتن مایکروویو در این ظرفیت، فضای زیادی برای گرم کردن نوشیدنی های بزرگ یا چندین نوع غذا به طور همزمان خواهید داشت.

32 لیتر به بالا

این مایکروویوها بیشترین ظرفیت را دارند. آیا خانواده بزرگی دارید که عاشق آشپزیهای متنوع است؟ مشکلی نیست، طیف وسیعی از مایکروویوهای گریل دار و پخت ترکیبی را با این ظرفیت خواهید یافت و همه آنها به راحتی نیازهای یک خانواده چهار تا شش نفره را برآورده خواهند کرد.


4. تنظیمات و برنامه ها

اگر هنگام خرید مایکروویو، مدل معمولی آن را بخرید، این احتمال وجود دارد که برنامه های محدودی مانند گرم کردن و یخ زدایی مواد غذایی داشته باشد. با این حال، مدل‌های پیشرفته‌تر ممکن است گزینه‌های پخت، کباب کردن و گریل کردن و همچنین برنامه پخت آماده و از پیش برنامه‌ریزی‌شده فقط با یک دکمه داشته باشند که به این معنی است که لازم نیست حدس بزنید که برای چه مدت غذای خود را بپزید.

ذرت در مایکروویو


برنامه های پخت اتوماتیک

بسیاری از مایکروویوها دارای حالت های پخت از پیش تعیین شده (منو های آماده) هستند، بنابراین برای پخت خودکار یک غذا فقط باید یک دکمه را فشار دهید. به عنوان مثال، بسیاری از مایکروویوها دارای دکمه «پاپ کورن» هستند که ذرت شما را بر اساس تنظیمات کارخانه می پزد. این گزینه می تواند برای غذاهای معمولی که در مایکروویو گرم می کنید مفید باشد، اما باید بفهمید که آیا زمان پخت پیش فرض مایکروویو برای غذای شما مناسب است یا خیر. سایر تنظیمات رایج عبارتند از: سیب زمینی پخته، پیتزا، نوشیدنی، شام یخ زده و گرم کردن مجدد.

پخت با فن یا کانوکشن

یک فن کانوکشن که در پشت اجاق مایکروویو تعبیه شده است، گرما را در اطراف غذا به گردش در می آورد تا غذاها سریعتر و یکنواخت تر بپزند. (بسیاری از اجاق‌های جدید با اندازه کامل حداقل با یک فن کانوکشن عرضه می‌شوند.) با این حال، مایکروویوهای دارای فن کانوکشن معمولاً گران‌تر از مدل بدون فن هستند. روشن شدن فن گردش هوا برای وقتی که زمان پخت طولانی است و می خواهید همه نقاط گوشت یا هر غذایی یکسان پخته شود کاربرد دارد.


سرخ کردن یا گریل

تولیدکنندگان مایکروویو امروزی همیشه سعی می کنند امکاناتی را در مایکروویوها اضافه می‌کنند که محصول نهایی شبیه چیزی باشد که در اجاق‌های گاز های بزرگ می بینیم. قابلیت گریل یا سرخ کردن چیزی است که بیشتر در آون توستر ها و فرهای توکار و گازی می بینیم. این قابلیت برای طلایی کردن روی غذا پس از پخت بسیار کارآمد و مفید است. گریل کردن معمولاً توسط المنتهای حرارتی که در بالای سقف مایکروویو قرار دادر انجام می شود.

منوی پخت خودکار

ویژگی های آشپزی خودکار پخت با مایکروویو بسیار آسان است. در واقع، ویژگی منوی طبخ خودکار برای «دستورات پخت سریع مایکروویو» ایده آل است. وقتی در اجاق مایکروویو آشپزی می کنید، باید تنظیماتی مانند توان و مدت زمان پخت را مشخص کنید، که ممکن است برای مبتدیان دشوار باشد. اما با این ویژگی منوی طبخ خودکار، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به سادگی نوع غذایی را که می خواهید طبخ کنید، مشخص کنید، بسته به وزن غذا، مایکروویو به طور خودکار وات توان و زمان را تنظیم می کند.


یخ زدایی در مایکروویو

این یک برنامه معمول در مایکروویو ها است که در آب کردن مواد غذایی منجمد و گرم کردن آنها کاربرد دارد. برنامه یخ زدایی معمولا چند حالت دارد و با تغییر زمان و توان مصرفی امواج، برنامه فرق می کند. ضمنا برای یخ زدایی گوشت و مرغ یا مواد منجمد مایع و دیگر غذاها حالت یخ زدایی متفاوتی وجود دارد.

قفل کودک 

اگر بچه‌هایی در خانه دارید، ممکن است تصادفاتی رخ دهد که دستانشان را در مایکروویو بگذارند. بنابراین این دستگاه ها دارای امکانات قفل کودک هستند. به طور کلی،  قفل کودک با کمک یک کد کار فعال می شود که مانند رمز عبور برای باز کردن قفل عمل می کند.


تمیز کردن خودکار

برخی از مایکروفر ها دارای قابلیت تمیز کننده خودکار یا آسان (Easy-Clean) هستند. در این محصولات قابلیت خود تمیز کننده حرارتی وجود دارد. با استفاده از این قابلیت بدون کاربرد مواد شوینده یا مواد شیمیایی خاص قادر خواهید بود فضای داخلی ماکروفر را تمیز نمایید. در برخی از مایکروفرها قابلیت بخار شو نیز وجود دارد. بدین معنی که با فشردن یک کلید بخار شوی دستگاه فضای داخلی دستگاه را تمیز خواهد کرد.

قابلیت شروع با تاخیر

فرض کنید قرار است صبح زود برای پخت غذایی خاص بیدار شوید. با استفاده از این قابلیت شما قادر خواهید بود شب مواد لازم برای پخت را در دستگاه قرار داده و صبح زود غذا تازه پخته شده را از دستگاه تحویل بگیرید. با خرید مایکروفر هایی با این  قابلیت شما قادر خواهید بود دستگاه را در زمان مد نظر خود راه اندازی نمایید.


قابلیت بخار پز کردن در مایکروویو

این حالت که در مایکروویو های رده بالا مثل سولاردم های ال جی بیشتر یافت می شودباعث می شود غذا با بخار پخته شود. برای پختن سبزیجات یا گوشت با بخار می توانید غذا را در ظرف مخصوص آن قرار داده و با فعال کردن حالت بخار پر، آن را با بخار بپزید.

 قابلیت درست کردن پاپکورن در مایکروویو

برخی از مدلهای مایکروویو دارای قابلیت تولید پاپکرن هستند. به نحوی که با قرار دادن ذرت در آن و فشردن کلید تولید پاپکرن، میتوانید دانه های ذرت را پخته و پاپکرن داغ میل نمایید.


خرید لوازم آشپزخانه ضروری

5. فناوری و طراحی مایکروویو

 امکانات پیشرفته در مایکروویو

علاوه بر فن‌آوری‌های گرمایشی جدید، مدل‌های رده بالاتر معمولاً تنظیمات بیشتری نسبت به  مدلهای استاندارد دارند که شامل برنامه های اصلی مثل پیتزا، ذرت بو داده و سیب‌زمینی پخته است. برخی از  مدلها از سنسورهای رطوبت برای تشخیص آماده بودن غذا استفاده می کنند. در خیلی از مدلهای جدید،  چراغ LED در داخل محفظه نیز  وجود دارد.

فناوری «هوشمند»در مایکروویو

فناوری اسمارت یا هوشمند یعنی امکانی که مایکروویوها را به اینترنت و سایر محصولات متصل به اینترنت وصل می‌کنند، در مایکروویوها به اندازه‌ای که در سایر لوازم آشپزخانه دیده‌ایم، گسترده نیستند و وجود ندارد. با این حال، ما شاهد بودیم که لوازم خانگی جنرال الکتریک از فناوری بلوتوث در برخی از مایکروویوهایی که بالای سر اجاق گاز نصب می شوند استفاده می کند. این اتصال که جنرال الکتریک آن را «Chef Connect» می نامد، مایکروویو را با اجاق گازهای سازگار با جنرال الکتریک جفت (pair) می کند تا وقتی شعله گاز را روشن می کنید، نور و فن زیر مایکروویو به طور خودکار روشن شود.

اگر از افرادی هستید که دوست دارند آشپزی خود را ساده کنند، یک  مایکروویو با برنامه پخت خودکار چیزی است که نیاز دارید. مدل های رده پایین  معمولاً این ویژگی را ندارند. در چنین مایکروویوهایی نیازی به تنظیم زمان و میزان توان تابشی امواج نیست، تنها کاری که باید انجام دهید این است که نوع غذا را مشخص کنید، همین.

هوشمند

فناوری اینورتر در مایکروویو

برخی از مایکروویوها دارای فناوری اینورتر هستند. این فناوری وقتی به کار می آید که می خواهید با حرارت ملایم غذا را بپزید تا گوشت، ماهی آزاد، تخم‌مرغ، سس و موارد دیگر به آرامی پخته شوند و در حین آن، جریان ثابتی از امواج در مایکروویو تولید شود. مایکروویوهایی که فاقد فناوری اینورتر هستند، در صورت انتخاب توان 50 درصدی، باید توان مصرفی بین استفاده از 100 درصد و 0 درصد برق در نوسان باشد، در حالی که مایکروویو با فناوری اینورتر در تمام مدت 50 درصد انرژی مصرف می کند تا غذای شما به طور یکنواخت یخ زدایی و پخته شود.

سنسورهای هوشمند مایکروفر

وجود برخی از سنسورهای ویژه در مایکروفر باعث میشود کار شما در پخت غذا و همچنین کار با دستگاه اسانتر شود. البته این سنسور در همه مایکروفر ها وجود ندارد و بیشتر در مدلهای رده بالا یافت می شود. مثلا سنسور رطوبت و وزن قابلیت تنظیم کردن قدرت مناسب برای پخت غذای شما را دارد. علاوه بر این سنسورهایی مانند زمان و قدرت نیز در پخت غذا شما را یاری خواهد کرد.

طراحی مایکروویو (نحوه قرار گیری ماکروفر در آشپزخانه)

موقع خرید مایکروویو باید بررسی کنید که آیا مایکروویو رومیزی می خواهید که روی پیشخوان آشپزخانه شما قرار گیرد و فقط به پریز وصل شود، یا اگر در حال بازسازی یا ساخت و ساز هستید به فکر خرید یک مدل توکار باشید. مایکروویو  های توکار  در کابینت آشپزخانه تعبیه می شوند و توسط یک برقکار نصب و متصل می شود تا پیشخوان آشپزخانه شلوغ نشود و محیط آشپزخانه مرتب و تمیز باشد. تعدادی از برندهای معروف در طراحی، مایکروویوهای توکار را تولید کرده اند که با طراحی اجاق، مایکروویو و دستگاه قهوه ساز آنها ست است تا یک آشپزخانه مدرن و کاملا هماهنگ با دیگر وسایل داشته باشید.

خرید مایکروویو


حتما بخوانید: راهنمای خریدفر توکار

6. تمیز کردن آسان مایکروویو

دو راه سریع و آسان برای تمیز کردن داخل مایکروویو وجود دارد:

  1. با سرکه سفید:یک فنجان سرکه سفید و یک فنجان آب را در یک کاسه مخصوص مایکروویو یا پارچ بریزید، یک قاشق چوبی را داخل مخلوط قرار دهید، 5-10 دقیقه در مایکروویو قرار دهید، سپس ظرف را با دستکش فر بردارید و داخل محفظه مایکروویو را با یک اسفنج تمیز کنید. یا
  2. با لیمو:نصف فنجان آب را در یک کاسه مخصوص مایکروویو یا پارچ اندازه گیری بریزید، لیمو را از وسط نصف کنید، آب لیمو را در آب بپاشید و لیمو ترش را نیز به آب اضافه کنید، به مدت 3 دقیقه با حرارت زیاد در مایکروویو قرار دهید، در مایکروویو را باز نکنید تا بخار ایجاد شود. وقتی بخار به مدت 5 دقیقه در فضای مایکروویو ماند،درب آن را باز کنید و سپس داخل آن را با یک حوله یا پارچه چای تمیز و خشک پاک کنید.

برای تمیز کردن قسمت بیرونی مایکروویو، آن را با شیشه شور اسپری کنید و سپس با یک پارچه نانو آن را پاک کنید.

 

7. نحوه کار با مایکروویو

هنگام استفاده از مایکروویو مراقب موارد زیر باشد:

انجام دهید
  • فقط از ظروف قابل استفاده در مایکروویو استفاده کنید – ظروف سرامیکی، ظروف شیشه ای و برخی ظروف پلاستیکی مخصوص مایکروویو مناسب هستند.
  • هنگام پختن غذای در بسته یا بسته بندی شده، درب آن را باز کنید تا بخار آن خارج شود
  • در نیمه ی زمان پخت، غذا را هم بزنید. این کار به کاهش هرگونه “نقاط سرد” احتمالی که امواج مایکروویو به آنها نتابیده است کمک می کند
  • پس از پخته شدن غذا، اجازه دهید 2 دقیقه در مایکروویو بماند، زیرا حرارت موجود همچنان در غذا پخش می شود و کل آن را گرم می کند
  • مایکروویو خود را تمیز نگه دارید، زیرا اجاق کثیف، کندتر و غیر یکنواخت غذا را گرم می کند یا می پزد
  • اگر باتری قلب دارید، با پزشک خود مشورت کنید –  در نزدیکی مایکروویو قرار گرفتن برای برخی از افراد مسن ممکن است تأثیر منفی داشته باشد.
  • اگر مطمئن نیستید چطور با دستگاه کار کنید، از دفترچه راهنمای آن استفاده کنید

انجام ندهید
  • از  قرار دادن هر گونه ظروف یا اشیاء فلزی در مایکروویو خودداری کنید
  • دستگاه را با سیم ظرفشویی یا سایر مواد ساینده تمیز نکنید
  • هنگامی که مایکروویو خالی است، آن را روشن نکنید، زیرا امواج مایکروویو از دیوارهای داخلی ممکن است نفوذ به بیرون کند و باعث آسیب شوند.
  • شیشه شیر بچه یا سایر ظروف غذا را در مایکروویو استریل نکنید


سوالات متداول

  1. چگونه مایکروویو غذا را می پزد؟

یک مایکروویو امواجی به نام امواج مایکروویو تولید می کند که قبل از جذب شدن توسط غذا، داخل فلز به طور مرتب در دیواره ها منعکس می شود. امواج مایکروویو باعث می‌شود مولکول‌های آب موجود در غذا به ارتعاش درآیند و گرما تولید کنند و سپس غذا پخته شود.

ماکروفر

2. در خرید مایکروویو به دنبال چه چیزی باشم؟

در مایکروویو باید به چند نکته توجه کرد. اطمینان حاصل کنید که ظرفیت کافی برای استفاده در کارهای روزمره خانه شما دارد و نوع مایکروویو نیز برای شما مناسب است، یعنی نوع استاندارد،  گریل دار  یا پخت ترکیبی. همچنین باید تصمیم بگیرید که آیا مایکروویو رومیزی یا مایکروویو توکار می خواهید، در عین حال که مطمئن شوید فضای کافی برای اندازه مدل مورد نظر خود در اختیار دارید.

3. مایکروویو کانوکشن چیست؟

یک مایکروویو کانوکشن از یک فن برای حرکت هوا و گرم کردن فضای داخلی مایکروویو استفاده می کند. به همین دلیل است که می توانید از آنها برای پختن و برشته کردن چیزهایی استفاده کنید که میخواهید به صورت یکنواخت و سریع پخته  شوند. آنها کامل ترین نوع مایکروویو هستند که می توانید تهیه کنید. آنها هر کاری را که مایکروویوهای استاندارد و  دارای گریل انجام می دهند را انجام می دهند.

4. چه غذایی می توانم در مایکروویو ترکیبی (Combination) بپزم؟

در حالی که اکثر مایکروویوها برای گرم کردن و یخ زدایی غذاها استفاده می شوند، مایکروویو ترکیبی برای کباب کردن و پخت غذا نیز عالی هستند. بنابراین، اگر بخواهید برنج، کباب، مرغ تنوری، براونی، نان یا پیتزا بپزید، یک مایکروویو ترکیبی همه را به خوبی می پزد.

5. مایکروویو توکار به چه معناست؟

اگر مایکروویو توکار باشد به این معنی است که در محفظه فر یا کابینت دیواری شما جاسازی شده و برای این کار طراحی شده است. نوع دیگر مایکروویوها رومیزی یا مبله هستند. مایکروویوهای مبله روی میز آشپزخانه قرار می گیرند و به راحتی می توان آنها را از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد.

6. مایکروویو اینورتر چیست؟

مایکروویو اینورتر نوعی مایکروویو است که برخلاف مایکروویو معمولی که از طریق ترانسفورماتور تغذیه می‌شود، نیروی خود را از طریق مدار اینورتر تامین می‌کند. همه اینها به این معنی است که مایکروویوهای اینورتر می توانند گرمای بهینه و پخت و پز مداوم را حتی در صورت افت سطح انرژی به شما ارائه دهند.

7. مایکروویو سولو چیست؟

مایکروویوهای سولو مدل‌های استاندارد و مستقل هستند. آنها برای انجام تمام کارهای اولیه، مانند گرم کردن مجدد غذا و پخت ذرت، عالی هستند. فقط آنها را به برق وصل کنید و استفاده کنید.

8. از کجا می توانم مایکروفر بخرم؟

شما  به سایت درستی آمده اید. ما انواع مدلهای پر طرفدار و پرفروش مایکروویو را برای شما بررسی و لیست کرده ایم.

9. مایکروویو گریل چیست؟

مایکروویوهای گریل برای هر کسی که کمی بیشتر از یک مدل استاندارد می خواهد عالی است. در این مدل علاوه بر دارا بودن تمام برنامه های اولیه گرمایش غذا در مدلهای استاندارد، عملکرد گریل را نیز برای ترد کردن یا سرخ کردن غذای شما ارائه می دهند.

10. مایکروویو سولاردم چیست؟

سولاردام را می توان همان دستگاه مایکروویو تصور کرد با این تفاوت که سیستم جدیدی به نام المنت های نوری به آن اضافه شده است ( البته تفاوت های دیگر هم وجود دارد که در ادامه آن ها را با هم بررسی خواهیم کرد ) . در سولاردام این امواج نوری گرمای بسیار بالایی را از خود توزیع می کنند ، وقتی مواد غذایی را درون دستگاه سولاردام قرار می دهید این سیستم با روشن شدن دستگاه شروع به فعالیت می کند . در واقع با خرید سولاردم،هم آون توستر و هم مایکروویو را با هم خواهید داشت.

مضاف بر آن در کف محفظه دستگاه یک سیستم جدید به نام سیستم مگاهیتر وجود دارد که امواج نورانی و گرمایی را از قسمت زیرین به مواد غذایی می تاباند و سبب گریل شدن و خوب پخته شدن مواد غذایی می شود . نکته دیگری که وجود دارد این است که محفظه پخت سولاردام به شکل دایره ساخته شده است تا به این شیوه امواج گرمای نورانی بهتر به همه جای مواد غذایی تابانده شود.

سولاردم

 

معرفی چند مدل مایکروفرهای خوب بازار


مایکروویو جی پلاس مدل GMW – M425S

مایکروویو GMW – M425S یکی از محصولات جدید جی پلاس می باشد.این محصول دارای تایمر پخت جهت تنظیم توان و زمان دلخواه قابلیت پخت سریع و یخ زدایی براساس وزن و زمان می باشد. همچنین امکان فعال سازی فن جهت بو زدایی و ذخیره سازی تنظیمات دلخواه را دارد.این محصول قابلیت پخت غذا به 3 روش مختلف است که این سه روش شامل گریل، ترکیبی و مایکرو می شود. مایکروویو جی پلاس مجهز به 7 منو پخت خودکار است که با استفاده از این برنامه های پخت می توانید پختی چند مرحله ای با تنظیمات دلخواه داشته باشید.
عملکرد یخ زدایی از برنامه های کاربردی این مدل مایکروویو محسوب می شود که بر اساس وزن و زمان غذا می توان آن را فعال کرد. بهترین گزینه برای درست کردن غذا در مدت زمان کوتاه استفاده از برنامه پخت سریع Speedy Cooking دستگاه است. برای جلوگیری از بو گرفتن مایکروویو بعد از درست کردن غذا می توانید از فن دستگاه استفاده کنید. این محصول به تایمر پخت مجهز شده که جهت تنظیم توان و زمان دلخواه برای عملکرد مایکرو کاربرد دار
محصول 42 لیتر ظرفیت دارد و قابلیت گریل کردن نیز دارد.

مایکروویو جی پلاس مدل GMW - M425S

مشاهده قیمت و خرید در دیجیکالا


مایکروویو ال جی سری سولاردام مدل MS94SCR-GSC

مایکروویو ال جی سری سولاردام مدل MS94SCR-GSC  با ظرفیت 38 لیتر را می توان تقریبا یکی از بزرگترین مایکروفر های موجود در بازار دانست. این محصول نیاز به تعریف ندارد و از دیرباز جزء انتخاب های اول کدبانوهای ایرانی بوده است.

از جمله امکانات مایکروویو ال جی مدل ms94scr-gsc یخ زدایی و امکان تنظیم زمان است که کاربر می تواند غذای مورد نظر خود را در زمان متناسب با پخت تنظیم نماید. با قابلیت قفل کودک نیز می توان از بی خطر بودن آن اطمینان حاصل کرد. همچنین قابلیت پخت اتوماتیک انواع ته چین و خورش را با توجه به دمای تنظیم شده مقدور می سازد. از دیگر امکانات منحصر به فرد آن دارا بودن برنامه طبخ ۲۴ نوع غذای ایرانی و فرنگی و تهیه انواع کیک و شیرینی می باشد و این دستگاه با داشتن امکانات عالی و تنوع دستور پخت و فضای کافی سبب می شود کاربر از تهیه غذا احساس لذت و رضایت داشته باشد.

درب مایکروویو ال جی مدل  MS94SCR-GSC، نود درجه باز می شود و پخت غذا با روش های ماکروویو، گریل، کانوکشن، پخت نوری، هیتر ذغالی، پخت ترکیبی، پخت با بخار، جوجه گردان، پخت اتوماتیک و مگاهیتینگ، این امکان را برای کاربر میسر  می سازد که انواع غذاها و خوراک های دلخواه را با سرعت و کیفیت بالا تهیه کند.

گریل کردن غذا با توان ۱۶۰۰ وات، غذا را تا حد امکان مغزپخت نموده و ویژگی عالی کانوکشن با توان ۲۳۰۰ وات در ماکروویو ال جی سری سولاردام مدل MS94SCR-GS، باعث می شود حرارت یکسانی در داخل محفظه ایجاد شده تا ضمن جلوگیری از سوختن غذا، خوب پخته شده و طعم آن حفظ شود. ویژگی مگاهیتینگ نیز با ایجاد حرارت از قسمت بالا و پایین دستگاه مکمل اثر گریل و کانوکشن می باشد که در نهایت غذایی برشته شده و مطلوب را برای کاربران میسر می کند. 

مایکروویو ال جی سری سولاردام مدل MS94SCR-GSC

قابلیتهای مایکروویو ال جی سری سولاردام مدل MS94SCR-GSC :

  • پخت خودکار
  • گرمایش مجدد خودکار
  • یخ زدایی خودکار:یخ زدایی خودکار
  • برشته کردن/گریل خودکار
  • منوی اروپایی
  • ترد کردن
  • گرمایش مجدد برای ترد کردن
  • یخ زدایی و گریل/ پخت
  • جوجه گردان
  • بخار پز
  • حفظ رطوبت
  • تایمر پخت
  • تنظیم زمان
  • قفل کودک
  • شروع به کار سریع
  • یخ زدایی فوری
  • پخت مرحله ای
  • حافظه پخت

مشاهده قیمت و خرید در دیجیکالا


مایکروویو مدل ال جی MH 8265 CIS

مایکروویو ال جی مدل 8265 نسل جدیدی از مایکروویو های NeoChef ال جی است که با ظرفیت بالا (42 لیتر) و محفظه آنتی باکتریال، مناسب برای مصارف خانگی می باشد. مایکروویو 8265 ال جی با بهره برداری از اینورتر هوشمند « Smart Inverter » که یک فناوری دقیق برای پخت و پز عالی است، غذاها را سریعتر از همیشه برایتان آماده می سازد و به وسیله کنترل دمای دقیق تر، شما می توانید انواع ظروف را در دستگاه جایگذاری نمایید بدون ترس از شکستن و خراب شدن آن ها. یکی از امتیازات مایکروویو ال جی مدل 8265، پخت گوشت به طور یکنواخت است که با قدرت واقعی 1200W به راحتی این میزان قدرت احساس می شود به طوری که موجب آبدارتر شدن و مغزپخت شدن بیشتر گوشت و مرغ خواهد شد. در کنار این ها، مایکروویو ال جی MH8265CIS قادر به سرخ کردن و یا گرم کرد مواد غذایی است. گفتیم که مایکروویو 42 لیتری ال جی، از خاصیت ضد باکتری « Anti-Bacterial » بهره می برد و این خود به تنهایی 99.99 درصد از باکتری و میکروب های موجود در محفظه را از بین می برد؛ همچنین به واسطه همین قابلیت، تمیز کردن دستگاه تنها با یک پارچه نرم و مرطوب به راحتی امکان پذیر است.

مایکروویو مدل ال جی MH 8265 CIS همچنین دارای قابلیت Fast Cooking است تا غذاها را در زمان کمتر و سریع تر پخت و پز نمایید.  مایکروویو 1200 وات ال جی MH8265CIS دارای 6 برنامه مختلف است و هر کدام، دستورالعمل های متنوعی را برای پخت و پز غذا در اختیار شما قرار می دهند و شما می توانید لیست آنها را از جدول مشخصات فنی این محصول مشاهده کنید. شما می توانید از این مایکروویو برای پخت و پز غذاها، گرم کردن آنها، سرخ کردن و کباب کردن عنوان گوشت استفاده کنید. همچنین می توانید از آن به عنوان ماست ساز نیز استفاده کنید و ماست درست کنید. این محصول دارای قابلیت Taste saver است و باعث می شود تا مواد غذایی و غذاها طعم اصلی خود را هنگام پخت و پز حفظ کنند و شما غذای خوشمزه ای بپزید.

قابلیتهای مایکروویو مدل ال جی MH 8265 CIS:

  • حالت Grill Combination برای پخت و پز غذاها و طلایی کردن سطح آن ها با ترکیب حالت مایکروویو و المنت گریل
  • حالت Grill برای طلایی کردن سطح غذاها به کمک المنت گریل
  • حالت Inverter Cook برای پخت و پز انواع مواد غذایی با کمترین مصرف انرژی
  • حالت Inverter Defrost برای یخ زدایی با کمترین انرژی
  • حالت Microwave برای پخت و پز غذاها به کمک امواج مایکروویو
  • قابلیت Cooking/Defrost برای پخت و پز و یخ زدایی 8 نوع غذا
  • قابلیت Popular Menu برای پخت و پز 16 نوع غذا
  • قابلیت Proof & Warm برای گرم کردن 2 نوع غذا
  • قابلیت Roast برای سرخ کردن غذا
  • قابلیت Soften/Melt برای صرفا ذوب کردن یخ گوشت و مرغ و  نان و …

مایکروویو مدل ال جی MH 8265 CIS

مشاهده قیمت و خرید در دیجیکالا


مایکروویو سامسونگ مدل MG402

مایکروفر ۴۰ لیتری سامسونگ مدل ۴۰۲ ساخت کشور مالزی بوده که مصرف برق پایینی دارد و لازم نیست نگران هزینه های برق خود باشید. پخت ترکیبی به پخت همزمان مواد خشک و مواد گرم و مرطوب گفته میشود که میتوانید شیرینی و خورشت را به خوبی پخت نمایید. از دیگر امکانات این محصول خوش قیمت، قابلیت یخ زدایی است که با المنت های داخلی دستگاه حرارت خوبی را منتقل میکند و باعث ذوب شدن مواد غذایی منجمد میشود. قابلیت گریل نیز از دیگر ویژگی های این محصول میباشد. گزیل قابلیتی است که مواد غذایی را به صورت برشته در مایکروفر تبدیل میکند و غذایی خوشمزه را ارائه میدهد. در حقیقت شما با خرید این دستگاه قابلیت آون توستر را هم به منزل می برید. چون آون توستر هم با المنت کار میکند.

برای پخت غدا با مایکروویو سامسونگ ۷ منو پخت در اختیار شما میباشد. از این ۷ منو تعداد ۲ مرحله پخت هم وجود دارد تا غذا به نحو بسیار ایده آل پخت شود. همچنین در زمان اتمام کار پخت و یا گرم کردن غدا هشدار اتمام کار به صدا در می آید. قابل ذکر است که در پخت تمام این مواد غذایی امواج ماکیروفر به همه جای غذا می رسند و آن را کامل می پزند.

از برنامه های ویژه مایکروفر ۴۰ لیتری سامسونگ میتوان به پخت پاپ کورن، سیب زمینی، میان وعده ها، پخت و پز سالم، گوشت / مرغ، پخت و پز خودکار کباب اشاره کرد. با قابلیت یخزدایی در مایکرو کار شما حسابی جلو می افتد تا دیگر برای آب شدن یخ های مواد غذایی زمان طولانی را منتظر نمانید و در عرض ۲ دقیقه تمامی یخ ها ذوب میشوند. یکی از مشخصات اصلی این محصول حالت ECO یا حالت اقتصادی است که تا ۴۰ درصد انرژی را در خود ذخیره میکند. حالت پخت سه گانه هم یکی دیگر از مشخصات دستگاه است که از تمامی زوایا به مواد غذایی حرارت را انتشار میدهد.

ویژگی های کلی مایکروویو سامسونگ مدل MG402 عبارتند از:

  • ظرفیت 40 لیتر
  • توان 950 وات
  • مصرف برق 1500 وات
  • جنس محفظه روکش سرامیکی
  • المنت بالای سینی به منظور گریل
  • ظرف مخصوص گریل و سرخ کردن
  • درب مشکی آینه ایی لوکس
  • پایه های ضد لغزش
  • فیلتر هوا – رفع کننده بوی بد
  • گرم کن
  • قفل کودک
  • جنس سرامیکی محفظه ضد خش و انتی باکتریال
  • فضای داخلی نچسب و ضد لکه و زنگ
  • برق: 220 ولت – 50/60 هرتز
  • حالت صرفه جویی تا 40 درصد

مایکروویو سامسونگ مدل MG402

مشاهده قیمت و خرید در دیجیکالا


 

مایکروویو جی پلاس مدل GMW-M365B

مایکروویو GMW-M365B یکی از محصولات جدید جی پلاس می باشد.این محصول دارای تایمر پخت جهت تنظیم توان و زمان دلخواه قابلیت پخت سریع و یخ زدایی براساس وزن و زمان می باشد. همچنین امکان فعال سازی فن جهت بو زدایی و ذخیره سازی تنظیمات دلخواه را دارد. ظرفیت این محصول 36 لیتر می باشد که برای یک خانواده متوسط سایز مناسبی به شمار می رود.این محصول دارای کیفیت ساخت مناسبی بوده که در زیر به طور خلاصه ویژگی های آن برشمرده شده است.
به طور خلاصه امکانات مایکروویو جی پلاس مدل GMW-M365B شامل: 
  • ظرفیت (لیتر):36 لیتر
  • گریل
  • دارای امکان پخت چند مرحله ای با تنظیمات دلخواه Multi-Stage Cooking
  • دارای قابلیت پخت سریع Speedy Cooking
  • مجهز به عملکرد یخ زدایی بر اساس وزن و زمان Defrost by Weight and Time
  • مجهز به تایمر پخت جهت تنظیم توان و زمان دلخواه برای عملکرد مایکرو Kitchen Timer
  • دارای امکان پخت چند مرحله ای با تنظیمات دلخواه Multi-Stage Cooking
  • دارای قابلیت پخت سریع Speedy Cooking
  • امکان فعال سازی فن جهت بوزدایی
  • مجهز به عملکرد یخ زدایی بر اساس وزن و زمان Defrost by Weight and Time
  • امکان ذخیره سازی تنظیمات دلخواه Memory Function

مایکروویو میگل مدل GMW 342

مشاهده قیمت و خرید در دیجیکالا


 

مایکروویو میگل مدل GMW 342

مایکروویو میگل مدل GMW 342 دستگاهی متفاوت همراه با فناوری های مدرن است که به صورت مکانیکی عرضه گردیده و با ارائه خدمات پر کاربردی همچون گریل و تکنولوژی کانوکشن طرفداران را بسیاری را به سوی خود جذب کرده. محفظه داخلی با گنجایش 34 لیتر از جنس استیل ساخته شده و تمیز کردن آن بسیار سریع و راحت صورت می گیرد. این دستگاه خوش ساخت و کارآمد، با 10 برنامه پخت اتوماتیک، امکان طبخ غذاهای متنوع و لذیذی را فراهم می کند که تنها با فشردن دکمه موردنظر و بدون هیچ دردسری، می توان غذای مورد علاقه خود را در مدت زمان اندکی آماده سرو نمود.

مایکروویو Migel GMW 342 از قابلیت یخ‌ زدایی نیز بهره می برد که برای استفاده از مواد غذایی منجمد و فریزری بسیار کاربردی می باشد. امکان تنظیم تایمر تا حداکثر 95 دقیقه نیز در این مدل وجود دارد تا بتوان با خیال آسوده به کارهای دیگر رسیدگی کرد. بطوریکه با اتمام زمان تعیین شده، عملکرد دستگاه متوقف می شود. میگل برای استفاده ایمن تر، برای این دستگاه باکیفیت خود، قفل کودک نیز در نظر گرفته که این ویژگی موجب افزایش راندمان و محبوبیت مایکروویو 342 می گردد.

این محصول دارای برنامه پخت پیتزا – سیب زمینی – گوشت – ماهی – سبزیجات – نوشیدنی و قهوه – پاستا – ذرت بو داده – کیک – جوجه است.

مایکروویو میگل مدل GMW 342

مشاهده قیمت و خرید در دیجیکالا


مایکروویو مایدیا مدل MW-F2826-EBL-S

شرکت مایدیا از دیرباز یکی از بهترین تولید کنندگان لوازم خانگی برقی میباشد . مایکروفر MW-F2826-EBL-S مایدیا یکی از بهترین و با امکاناتترین مایکروفر های موجود در بازار میباشد . جنس فضای داخلی این مایکروفر از استیل ضد زنگ میباشد که بسیار راحت قابل تمیز کردن است و بر اثر حرارت بر خلاف مدل های لعابی بازار نمیسوزد و زرد میشود . این مایکروفر دارای گریل بوده که در پخت بهتر غذا ها میتوان از استفاده نمود و همچنین از پخت ترکیبی نیز میتوان استفاده نمود . محصول پیشنهاید ما دارای 8 برنامه پخت و ظرفیت 28 لیتر است. یکی دیگر از امکانات خوب این مایکروفر داشتن برنامه یخزدایی مواد میباشد . این مایرو دارای برنامه های غذایی از پیش تعیین شده برای غذاهای مختلف نیز است کار کرد آن بسیار راحت بوده و طراحی بسیار زیبایی دارد. ضمنا توان مایکروویو 900 وات و توان گریل 1000 وات می باشد.

مایکروویو مایدیا مدل MW-F2826-EBL-S

مشاهده قیمت و خرید در دیجیکالا

خرید لوازم آشپزخانه ضروری

در مایکروویو چه غذاهایی می توان درست کرد؟

مایکروویو فقط برای گرم کردن غذا نیست بلکه با آن می توان غذاهای متنوعی را طبخ کرد. برای پی بردن به اینکه چه غذاهایی در مایکروویو می توان درست کرد کلیپهای زیر را ببینید:

شاید به این مطالب هم علاقمند باشید:

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
منبع
منبع1

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا