غذا در آون توسترفست فود در آون توستر

آموزش درست کردن پیتزا در آون توستر

خلاصه نوشته
  • آماده سازی پیتزا
  • آماده سازی آون توستر
  • نکات تکمیلی

معروف ترین و خوشمزه ترین غذای ایتالیایی که همه ما عاشق آن هستیم پیتزا است. درست کردن و خوردن یک تکه پیتزا در خانه حس خوبی به آدم می دهد و پس از خوردن پیتزای خانگی خوشمزه،  حال آدم بهتر می شود. پیتزا در همه شکل ها و اندازه ها موجود است و ترکیبات زیادی از مواد وجود دارد که می توان به پیتزا اضافه کرد و طعم دلخواه را به وجود آورد. شما می توانید پیتزا را به راحتی در خانه درست کنید. میتوانید فقط یک خمیر تهیه کنید، همه ملزومات تهیه پیتزا را جمع کنید و آن را برای پخت پیتزا به کار گیرید. یا یک پیتزای نیمه آماده یا منجمد شده در بازار بخرید در آون توستر آن را بپذید. ما در این آموزش تهیه آسان پیتزا در آون توستر را شرح می دهیم.

شما می توانید مواد مختلفی را روی پیتزا استفاده کنید چون هیچ چیز بهتر از  طعم یک پیتزای خوش طعم و عطر نیست. در حال حاضر شما یک آون توستر دارید و نمی دانید چگونه از آن برای پخت پیتزا استفاده کنید ما در این آموزش سعی داریم آموزش تهیه پیتزا در آون توستر را آموزش دهیم.

اگر هنوز آون توستر نخریده اید راهنمای ما در مورد خرید آون توستر را مطالعه کنید:


حتما بخوانید: راهنمای جامع خرید آون توستر

چگونه پیتزا را در آون توستر درست کنیم؟

برای راهنمایی شما در پخت پیتزا در آون توستر، مراحل لازم برای تهیه آن را به طور کامل آموزش داده ایم که به شما کمک می کند بهترین پیتزا را درست کنید.

نوشته های مشابه

اگر اهل تهیه خمیر پیتزا و پهن کردن آن در ظرف مخصوص به شکل و اندازه دلخواهتان نیستید، می توانید نان آماده پیتزا تهیه کنید یا همیشه می توانید از پیتزای منجمد استفاده کنید. ما مراحل تهیه پیتزای منجمد در آون توستر را نیز آموزش داده ایم، بنابراین حتماً دستورالعمل ما را دنبال کنید.

در ادامه این آموزش، می توانید درباره گرم کردن مجدد پیتزای باقی مانده از قبل نیز اطلاعات بیشتری کسب کنید. حالا بیایید برویم سر اصل مطلب و نکات و ترفندهای جادویی برای پخت پیتزا در آون توستر را یاد بگیریم. 

حتما بخوانید: چگونه پیتزا را در آون توستر گرم کنیم؟

آموزش درست کردن پیتزا در آون توستر

هیچ چیز خوشمزه تر از یک پیتزای خانگی نیست. می توانید پیتزا را در آون توستر خود بپزید و طبق دستور پخت سریع آن را آماده کنید. آون توستر دارای یک فن است که هوای گرم را به اطراف می چرخاند تا بتوان پیتزا را  به طور یکنواخت پخت. هوایی که در اطراف گردش می کند باعث پخش یکنواخت گرما می شود و از ایجاد قسمت های نپخته در غذا جلوگیری می کند. معمولاً آون توسترها دارای دو دکمه یا ولوم هستند که یکی برای پخت و پز معمولی بدون گردش هوا و دیگری با کانوکشن یا فن گردش هوا است.

همچنین، از آون توسترهای این چنینی فقط برای پخت غذای تازه  استفاده نمی‌شود. شما می توانید تکه های باقیمانده پیتزا را فقط با استفاده از کانوکشن دوباره گرم کنید. هر دو دکمه یا ولوم تنظیم ،کار را به سرعت انجام می دهند. قبل از استفاده حتما دفترچه راهنما را مطالعه کنید زیرا همه آون توسترها یکسان نیستند.

اگر خمیر پیتزا آماده استفاده میکنید ویدئوی زیر را مشاهده کنید:


مواد لازم برای تهیه پیتزا در آون توستر :

  • 1 عدد نان آماده پیتزا یا 2 عدد چانه خمیر آماده پیتزا
  • پنیر پیتزا 300 گرم
  • مواد پیتزا (سوسیس یا کالباس برای پیتزای مخصوص، گوشت چرخ کرده و قارچ برای پیتزا گوشت و قارچ و گوشت گوساله ریش شده برای پیتزای رست بیف)
  • قارچ 200 گرم
  • فلفل دلمه رنگی خرد شده، پیاز یا گوجه فرنگی (هر کدام 2 عدد)
  • سس کچاپ : 3 قاشق غذا خوری
  • آویشن: به مقدار لازم
  • نمک و فلفل: به مقدار لازم
  • ذرت و زیتون :برای تزئین در صورت نیاز

آماده سازی پیتزا:

در این مرحله به آماده سازی پیتزا می پردازیم. بسته به اینکه چه نوع پیتزایی مد نظرتان باشد می تواند از مواد مختلف در تهیه آن استفاده کرد. فقط به مرحله افزودن مواد پیتزا که رسیدیم مواد مورد نظر که می تواند سوسیس و کالباس باشد یا گوشت و قارچ سرخ شده یا رست بیف، نوع پیتزا می تواند فرق کند. بقیه مراحل یکسان است. پس با این آموزش هر نوع پیتزایی را می توانید درست کنید.برای پخت پیتزا در آون توستر، این مراحل را دنبال کنید تا بهترین پیتزای خمیری و خوشمزه را درست کنید.


1ابتدا خمیر پیتزا یا چانه هایی که تهیه کرده ایم را باید روی یک سطح صاف، پهن نماییم. بسته به نوع ظرف که گرد یا مستطیلی می تواند باشد می توانیم خمیر را به همان شکل در آوریم. اگر از نان آماده پیتزا استفاده میکنیم نیاز به این مرحل نبوده و می توانیم به مرحله بعد برویم.
تهیه خمیر پیتزا

2سس کچاپ را روی خمیر یا نان پیتزا ریخته رو با قاشق آن را پهن میکنیم.
سس پیتزا

3 به مقدار نیاز پنیر پیتزا روی آن می پاشیم. در این مرحله اگر می خواهید پیتزای پر پنیری داشته باشید مقدار بیشتری پنیر اضافه کنید
پنیر روی پیتزا


4مواد پیتزا را روی آن به طور یکنواخت می پاشیم. این مواد می تواند سوسیس و کالباس یا گوشت چرخکرده یا گوشت ریش شده می تواند باشد.
مواد روی پیتزا

5فلفل دلمه ای، پیاز،گوجه فرنگی حلقه ای و قارچ و ذرت را روی سطح پیتزا می پاشیم. توجه کنید که نوع خرد کردن این مواد می تواند شکل و ظاهر متفاوتی به پیتزای شما بدهد. مثلا به صورت نگینی یا خلالی یا مربعی یا هرطور که دوست دارید.برای ظاهر قشنگ تر پیتزا می توانید از فلفل دلمه ای رنگی استفاده نمایید.
مواد پیتزا

6در مرحله آخر پنیر پیتزا به مقداری که کل سطح پیتزا را بپوشاند روی سطح پیتزا پخش میکنیم . برای تزئین روی پیتزا نیز می توانید چند تکه فلفل دکمه ای ، قارچ ورقه شده ،زیتون سیاه یا ذرت و تکه های سوسیس یا کالباس پپرونی را برای تزئین و ظاهر زیباتر روی آن بچینید. موقعی که روی پیتزا گریل شد ظاهر زیبایی به آن می دهد.
پیتزا آماده

 

 


 در این مرحله به آماده سازی آون توستر می پردازیم:

  1. در حالی که در حال آماده کردن پیتزا هستید، آون توستر را با استفاده از تنظیمات پخت معمولی یا پخت کانوکشن روی 200 درجه سانتیگراد گرم کنید . در این مرحله هر دو المنت بالا و پایین را روشن نمایید.
  2. در مرحله دوم پیتزا را که آماده کردیم را داخل فر قرار دهید. مطمئن شوید که درب آون توستر به راحتی بسته می شود.
  3. در مرحله سوم باید پیتزا را به مدت 15-20 دقیقه بگذارید تا خوب بپزد. اگر آن را روی حالت کانوکشن تنظیم می کنید، ممکن است آماده شدن آن زمانی کمتری طول بکشد. مطمئن شوید که وقتی مواد پیتزا پخت و پنیر آن آب شد و خمیر آن کمی از روی سینی بلند شد آن را بیرون بیاوریداز انبر مخصوص یا دستکش فر استفاده کنید تا دستتان نسوزد.
  4. کانوکشن را خاموش کنید و فقط المنت بالا را روشن کنید. در این مرحله می خواهیم سطح پیتزا را گریل کنیم. وقتی که روی آن طلایی شدو پنیر شروع به حباب زدن کرد کار تمام است.
  5. پیتزای داغ و پخته شده را در بشقاب بگذارید. قبل از خوردن اولین لقمه،چند دقیقه صبر کنید تا خنک شود.

اگر خمیر پیتزا ر ا خودتان درست میکنید ویدئوی زیر را مشاهده کنید:

حتما بخوانید: راهنمای تهیه لازانیا در آون توستر

 

دستور پخت بالا را می توانید برای پخت پیتزا در فر توکار نیز استفاده کنید

 

پیتزا در آون توستر


نحوه پخت پیتزای منجمد در آون توستر

این سوال همیشه وجود دارد که آیا باید پیتزای یخ زده را در آون توستر بپزید یا نه، زیرا در روی برخی از بسته بندی ها آمده است که پیتزای آنها نباید در توستر پخته شود.

در واقع، شما می توانید این کار را انجام دهید. با این حال، شما باید دستورالعمل های روی بسته بندی را دنبال کنید، زیرا مواد پیتزا می تواند یکدست و مخلوط شود و از نتایه نهایی راضی نخواهید بود.

تنها کاری که برای پخت پیتزای منجمد باید انجام دهید این است که این مراحل را دنبال کنید:

  1. ابتدا فر توستر را با بالاترین دمایی که وجود دارد گرم کنید. آون توستر را حدود 10 دقیقه یا بیشتر بگذارید تا گرم شود.
  2. پیتزا را از بسته بندی خارج کنید و در سینی مخصوص آون توستر بگذارید و آن را مستقیماً در فر قرار دهید. توجه کنید که سینی را طوری در آون توستر قرار دهید که حرارت مستقیماً با غذا تماس داشته باشد.
  3. پیتزا را به مدت 5 تا 7 دقیقه در آون بگذارید بپزد زیرا معمولا پختن آن زمان زیادی نمی بردفقط مطمئن شوید چیزی سوخته یا قسمتی نپخته نباشد.
  4. پس از ذوب شدن پنیر و قهوه ای شدن روی پیتزا، متوجه خواهید شد که پیتزا آماده است. آن را بیرون بیاورید، بگذارید کمی خنک شود  و از خوردن پیتزا لذت ببرید.

خرید لوازم آشپزخانه ضروری

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیتزای منجمد در آون توستر

 

نکات تکمیلی درست کردن پیتزا در آون توستر

پیتزا در توستر

اگر پیتزا خیلی بزرگ است که در توستر جا نمی شود، می توانید از چاقو برای برش آن استفاده کنید، اما باید بگذارید ابتدا کمی یخ آن آب شود، زیرا اگر مستقیماً از فریزر در آورده باشید، نمی توانید آن را برش دهید. هنگام برش فشار وارد کنید.

پیتزا را دوباره در آون توستر گرم کنید

در آون توستر، نمی‌توانید فقط پیتزا را بپزید، می‌توانید باقی مانده‌های پیتزای قبلی را نیز دوباره گرم کنید. اما دقت کنید که فر را با دمای 200 درجه گرم کنید.

باقی مانده پیتزا را به مدت 5-10 دقیقه در فر قرار دهیدپس از اینکه به دمای مناسب رسید، آن را از فر خارج کرده و تکه ها را بگذارید تا خنک شوند.

 

پرسش های مرتبط

چه مدت پیتزای یخ زده را در آون توستر پخته می شود؟

وقتی پیتزای یخ زده یا منجمد را می خواهید در آون توستر بپزید حتما مراقب باشید. آن را بدون توجه رها نکنید. پیتزا را در سینی بچینید و در آون توستر قرار دهید.پیتزا را  به مدت 15-16 دقیقه بپزید تا پنیر روی آن آب شود و روی آن قهوه ای شود.

پیتزا را با چه دمایی در آون توستر می پزید؟

همیشه قبل از گذاشتن پیتزا آون توستر، آن  را از قبل گرم کنید .بهتر است با دمای 200 درجه گرم کنید و بگذارید 3-4 دقیقه به همین صورت بماند تا گرم شود. پیتزا را در آون توستر قرار دهید و بگذارید بپزد.

چه چیزی را نمی توان در آون توستر قرار داد؟

همیشه باید از قرار دادن شیشه در داخل خودداری کنید زیرا آنها ایمن نیستند و ممکن است بشکنند. بشقاب های شیشه ، لیوان قهوه، فنجان و کاغذ روغنی موادی هستند که نباید در آون توستر استفاده کنید.

آیا می توانم از آون توستر برای پخت ماهی استفاده کنم؟

آون توستر رومیزی به راحتی این کار را انجام می دهد و برق بسیار کمتری مصرف می کند. شما می توانید هر نوع فیله ماهی از جمله ماهی قزل آلا، ماهی سالمون و استیک ماهی شیر را در آون توستر بپزید. فیله های ماهی را مرینیت کنید و آنها را همانطور که هستند بپزید یا کمی آرد سوخاری با  ترد به آن اضافه کنید.


حتما بخوانید: راهنمای تهیه ماهی در آون توستر

آیا پیرکس را میتوان در آون توستر قرار داد؟

در حالی که ممکن است شرکت‌هایی وجود داشته باشند که بگویند ظروف شیشه‌ای آن‌ها برای آون توستر ایمن هستند، ام اکثریت آنها اینطور نیستند. کلا استقفاده از این ظروف در آون توستر توصیه نمی شود. مگر اینکه ظروف شیشه ای مخصوص حرارت استفاده شود.

آیا توستر بهتر از مایکروفر است؟

آون توسترها انرژی بیشتری (1200-1800 وات) در مقایسه با مایکروویو (700-1300 وات) مصرف می کنند. علاوه بر این، از آنجایی که آون توسترها زمان پخت طولانی تری دارند، این انرژی برای مدت طولانی مصرف می شود. مایکروویو معمولاً دستگاهی کم مصرف تر است ولی خیلی از غذاها را نمیتوان با آن پخت. و بیشتر برای گرم کردن غذا از آن استفاده می شود.

خرید لوازم آشپزخانه ضروری

شاید به این مطالب هم علاقمند باشید:

نوشته های مشابه

8 دیدگاه

  1. لطفا ظرف مناسب ونشکن برای داخل توستر معرفی کنین من میترسم بزارم ظرفها بشکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا