فست فود در آون توستر

راهنمایی کامل تهیه سیب زمینی تنوری در آون توستر

راهنمای کامل تهیه سیب زمینی تنوری در آون توستر

 

آون توسترها یک وسیله جدید در آشپزخانه هستند زیرا می‌توانند جایگزین تعدادی از وسایلی باشند که در آشپزخانه دیگران پیدا می‌کنید، مثلا می توانند جایگزین هواپز (سرخ کن بدون روغن)، اجاق گاز، توستر، و سایر دستگاه های مشابه شوند که  با این وسیله چند منظوره مینیاتوری جایگزین می شوند.  می‌توانید در این وسیله آشپزخانه کاملاً پر کاربرد پختن، آب پز کردن، کبابی، گریل و توست کردن را انجام دهید. یکی از غذاهای مورد علاقه ای که می توانید در فر تهیه کنید سیب زمینی تنوری است . سیب زمینی را می توان به راحتی در اشکال مختلف درست کرد و به هر شکلی که آن را درست کنید غذای خوشمزه ای از آب در می اید، مثلا سیب زمینی پخته، سرخ شده، پوره یا گریل شده. در این آموزش سعی داریم روش تهیه سیب زمینی تنوری در آون توستر را شرح دهیم.

سیب زمینی تنوری

اگر هنوز آون توستر نخریده اید راهنمای ما در مورد خرید آون توستر را مطالعه کنید:

نوشته های مشابه

حتما بخوانید: راهنمای جامع خرید آون توستر

چه چیزهایی برای تهیه سیب زمینی تنوری در آون توستر نیاز دارید؟ 

سیب زمینی های پخته شده در آون توستر به چندین ماده نیاز دارند تا کاملاً بیرون بیایند.

روغن زیتون

اضافه کردن مقدار کمی روغن به سیب زمینی کمک می کند تا پوست  آن ترد تر شود . مطمئن شوید که تمام تکه های سیب زمینی را که می خواهید بپزید با روغن آغشته کنی

کارد و چنگال

برای بریدن سیب زمینی ها به یک چاقوی ساده نیاز دارید تا حرارت به داخل سیب زمینی ها برسد و باعث شود  هم از داخل و هم از بیرون بپزند. از چاقوی بسیار تیز استفاده نکنید زیرا برش عمیق تر از آنچه نیاز دارید ایجاد می کند.

برای اینکه سیب زمینی ها از داخل پف کنند به چنگال نیاز دارید. با وجود این که داخل سیب زمینی پخته شده نرم  است، از چنگال استیل به جای پلاستیکی استفاده کنید. پف کردن آنها با چنگال استیل بسیار ساده تر است.

 

قفسه فلزی + سینی پخت

سیب‌زمینی‌ها را می‌توان مستقیماً روی قفسه فلزی آون توستر پخت، چون قفسه باعث می‌شود حرارت به طور یکنواخت در اطراف سیب‌زمینی‌ها حرکت کند.

با این حال، اگر تصمیم گرفته‌اید از روغن روی سیب‌زمینی‌هایتان استفاده کنید تا پوستی ترد داشته باشید، آن روغن در ته آون توستر قرار می‌گیرد که بعداً نیاز به تمیز کردن دارد. برای جلوگیری از این کار، از ترکیب قفسه فلزی + سینی پخت استفاده کنید .

مواد اضافی

نمک، فلفل و سبزیجاتی مانند آویشن و ریحان به غذای شما طعم و عطر می بخشند. همچنین، کمی کره یا خامه ترش می تواند مفید باشد. هر چیزی که دوست دارید و فکر می کنید فقط به طعم بهتر کمک می کند می توانید اضافه کنید.

حالا تنها چیزی که نیاز دارید این است که قبل از سرو سیب زمینی پخته خوش طعم، چند مرحله را طی کنید .

طرز تهیه سیب زمینی تنوری در آون توستر

گرم کردن و آماده کردن آون توستر

قبل از هر چیز، آون توستر را آماده کنید. داخل آن را تمیز کنید و مطمئن شوید که چیزی از عملیات آشپزی قبلی در آون توستر باقی نمانده است. وقتی آن را تمیز کردید، آون توستر را روشن کنید تا با دمای 400 درجه فارنهایت گرم شود.

اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، راهنمای مفیدی را که درباره گرم کردن آون توستر نوشتیم، بخوانید .

سیب زمینی، سیب زمینی، سیب زمینی!

بعد از اینکه فر را برای پخت سیب زمینی با موفقیت تمیز و آماده کردید، باید سیب زمینی را آماده کنید.

کثیفی های روی پوست سیب زمینی را پاک کنید و مطمئن شوید که هیچ اثری از آن باقی نمانده است.

وقتی کار تمیز کردن تمام شد، باید آنها را با یک حوله یا پارچه تمیز خشک کنید .

پس از تمیز و خشک شدن، روی سطح بیرونی سیب زمینی ها روغن بمالید تا مانند الماس براق شوند.

پخت سیب زمینی تنوری در آون توستر

حالا که هم فر و هم سیب زمینی را آماده کردید، تنها کاری که باید انجام دهید پختن آنهاست.

با این حال، قبل از قرار دادن آنها در فر، هر سیب زمینی را با چنگال دو طرف آن را سوراخ کنید. مراقب باشید، فقط می خواهید سیب زمینی را سوراخ کنید و چنگال را طرف دیگر بیرون نیاورید. اگر این کار را نکنید، بخار سیب زمینی آزاد نمی شود و سیب زمینی ها می توانند در داخل آون توستر منفجر شوند و کلی کثیفی ایجاد کنند.

بعد از این کار، سیب زمینی ها را داخل آون توستر قرار داده شده و روی سینی آون توستر یا سینی قفسه ای که استفاده می کنید قرار دهید.

در 45 دقیقه تا 1 ساعت آینده ، در حالی که سیب زمینی های شما به آرامی در فر توستر پخته می شوند ، می توانید به کارهای شخصی خود برسید.

برای تصمیم گیری در مورد اینکه سیب زمینی ها آماده هستند یا نه، نیازی نیست یک سرآشپز ماهر باشید، به سادگی چنگال را در آن فرو کنید و اگر به راحتی در بزرگترین سیب زمینی فرو رفت، سیب زمینی های شما پخته شده اند . نشانه دیگر پخته شدن، ترد شدن و به رنگ قهوه ای روشن و در آمدن پوست سیب زمینی است .

کل قفسه یا سینی پخت را از فر توستر خارج کرده و آن را برای ایجاد پف در سیب زمینی آماده کنید.

خرید لوازم آشپزخانه ضروری

شکاف ایجاد کردن

پس از خارج کردن از آون توستر، زیاد منتظر نمانید تا سیب زمینی ها پف کنند. شکاف ایجاد کردن فرآیند خارج کردن بخار از سیب زمینی است و برای انجام این کار، چند برش زیگزاگ در وسط سیب زمینی خود ایجاد کنید.

پس از اینکه یک شکاف درست کردید، انگشت شست خود را روی انتهای سیب زمینی قرار دهید و به سمت مرکز فشار دهید . سیب زمینی شما باز می شود و بخار آن آزاد می شود . مراقب آن باشید و سپس داخل آن را با چنگال سوراخ کنید.

یکی دیگر از روش‌های شکاف ایجاد کردن معروف که می‌توانید از آن استفاده کنید صاف کردن است . سیب زمینی ها را در دستان خود بگیرید و فقط چند بار روی میز یا تخته آشپزخانه بزنید. این کار باعث باز شدن سیب زمینی و شکاف آن می شود.

افزودن ادویه

روی سیب زمینی ها کمی نمک و کمی فلفل اضافه کنید. همچنین، اگر سبزیجاتی دم دست دارید، اکنون بهترین زمان برای افزودن به سیب زمینی ها است. می توانید هر عطر و طعمی را که دوست دارید مخلوط کرده و امتحان کنید، چون همه این چیزها به  بهتر شدن طعم نهایی سیب زمینی پخته کمک می کند.

سیب زمنی تنوری

سوالات متداول سیب زمینی تنوری در آون توستر

آیا سیب زمینی تنوری با فویل سریعتر پخته می شود یا بدون آن؟

سیب زمینی پخته شده با پیچیده شدن در فویل آلومینیومی سریعتر پخته می شود زیرا خود آلومینیوم گرما را هدایت می کند و آن را به دام می اندازد. سیب زمینی های پخته شما نیز پس از خارج شدن از فر برای مدت طولانی تری داغ می مانند. با این حال، فویل باعث می شود پوست سیب زمینی ترد نشود  و در عوض، به جای طلایی شدن، پوستی نرم‌تر و بخار پز و آب پز خواهید داشت.

پختن سیب زمینی در آون توستر بهتر است یا مایکروفر؟

آون توستر بهترین انتخاب برای سیب زمینی پخته است، با این حال، مطمئناً می توانید آن را در مایکروویو نیز تهیه کنید. به لطف گرمای تابشی که مایکروویو ساطع می کند، سیب زمینی برای پخت فقط به ۵ تا ۶ دقیقه در هر طرف نیاز دارد.اما آون توستر نتیجه نهایی بهتری می دهد.

شاید علاقمند باشید بدانید: راهنمای تمیز کردن آون توستر

چه مدت طول می کشد تا یک سیب زمینی در دمای 325 درجه فارنهایت پخت شود؟

در دمای 325 درجه فارنهایت، سیب زمینی پخته شده در حدود 90 دقیقه آماده می شود. می توانید با افزایش دما تا 400 درجه زمان پخت را کوتاه کنید. در این دما سیب زمینی شما در مدت 45 تا 50 دقیقه آماده می شود.

چه مدت طول می کشد تا یک سیب زمینی در دمای 475 درجه فارنهایت پخته شود؟

سیب زمینی هایی که در دمای 475 درجه فارنهایت پخته شده اند، فقط به یک ساعت زمان نیاز دارند تا کاملاً با داخل لطیف و پوست ترد پخته شوند و آماده سرو شوند.

شاید به این مطالب هم علاقمند باشید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا