نکات کاربردی آون توستر

راهنمای گرم کردن آون توستر

راهنمای گرم کردن آون توستر

همه می توانند با کمک یک وسیله آشپزخانه خاص، سرآشپز شوند. آون توستر جایگزین چندین وسیله کوچک از جمله سرخ کن هوا، توستر، پلوپز و حتی یک اجاق گاز فردار می شود. آون توسترهای امروزی دارای تعدادی ولوم تنظیمات، دکمه‌ها و قفسه‌ و سینی هستند که ممکن است برای برخی از افراد گیج‌کننده باشد، اما نکته اصلی این است که این وسیله ها بسیار پرکاربرد هستند. در این آموزش میخواهیم راهنمای گرم کردن آون توستر را شرح دهیم.

بیشتر اوقات، برای اکثر وعده های غذایی نیازی به گرم کردن آون توستر ندارید. این به این دلیل است که آون توستر دارای الگوریتم های هوشمند خاصی است که گرما را به روشی دقیق و برنامه ریزی شده حول ظروف مختلف در آون پخش می کند.

با این حال، خواندن این مقاله قطعاً به این معنی است که می‌خواهید آون توستر را از قبل گرم کنید، بنابراین بیایید با هم این مقاله ی مفید را بخوانیم.

پیش گرم کردن آون توستر 

دما را تنظیم کنید

هر آون توستر دارای یک صفحه نمایش یا ولوم درجه حرارت است، اما هر فری دماسنج داخلی ندارد. با این وجود، روش اندازه گیری دمای اجاق بدون دماسنج را بعداً توضیح خواهیم داد. ابتدا دکمه دما را بسته به دستور پخت غذای مورد نظرتان، روی دمای مورد نیاز تنظیم کنید. عمدتاً دمای پیش گرمایش بین 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) و 400 درجه فارنهایت (204 درجه سانتیگراد) است.

نوشته های مشابه

حتما بخوانید: راهنمای تبدیل دمای فارنهایت به سانتیگراد

درب آون توستر را ببندید

آون توستر را روشن کنید و در را ببندید تا هوا وارد یا خارج نشود. در غیر این صورت از رسیدن آون توستر به دمای مطلوب جلوگیری می کنید.

مراحل پایانی

معمولاً، یک آون توستر به حدود 20 دقیقه زمان نیاز دارد تا در دمای مشخصی گرم شود، که اغلب برای اکثر وعده های غذایی روی 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) تنظیم می شود. اگر بیش از 220 دقیقه فر را برای گرم کردن رها کردید، دما بالاتر از آن نمی رود.

از طرف دیگر، اگر قبل از اینکه آون توستر به دمای مشخصی برسد، گرم کردن را قطع کنید، غذای شما به طور کامل پخته نخواهد شد.

پس از اینکه مطمئن شدید که فر به دمای مورد نظر رسیده است، غذای خود را داخل آن بگذارید، در را ببندید و منتظر بمانید تا جادو اتفاق بیفتد. خب، دقیقاً جادو نیست، اما ظرف چند دقیقه غذای شما آماده می شود. گرم کردن آون توستر نسبتاً آسان است، اگرچه ممکن است در ابتدا گیج کننده باشد.

با این وجود، نگران نباشید و فقط مراحل ذکر شده در بالا را دنبال کنید .

هنگام گرم کردن آون توستر و تهیه غذا باید چند نکته دیگر را بدانید که در ادامه این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. اگر می‌خواهید چند ترفند مفید دیگر در این رابطه بدانید، حتماً مقاله را دنبال کنید.

 

چگونه غذاها را در فر توستر گرم کنید؟

چرا فر گاز های سنتی گزینه خوبی برای گرم کردن غذای باقی مانده از قبل نیست؟ بیشتر به این دلیل است که گرم کردن غذا در آون توستر فرآیند بسیار ساده‌تر و همچنین سریع‌تری دارد.

ضمناً با استفاده از آون توستر شما زمان لازم  مثل زمانی که برای پیش گرم کردن فر بزرگتر  صرف می کنید را ندارید. همچنین آون توستر خانه شما را چندان گرم نمی کند. با آون توستر، شما می خواهید از زمان پخت کوتاه و دمای بالا استفاده کنید.

خرید لوازم آشپزخانه ضروری

مراحل گرم کردن غذا در آون توستر:

مرحله 1: آون توستر را با دمای 220 درجه سانتیگراد گرم کنید. این دمای مناسب برای گرم کردن مجدد پیتزا و بسیاری از باقی مانده غذاهای دیگر است. حجم و مقدار غذایی که دوباره گرم می کنید را در نظر بگیرید.

مرحله 2: کف تابه یا ظرف پخت را با اسپری آشپزی اسپری کنید تا غذا به ته نچسبد. برای غذاهای با حجم کمتر، از یک تابه و برای خوراک های آبدار مثل ابگشوت از یک ظرف پخت عمیق تر استفاده کنید.

مرحله 3: غذا را روی ورقه پخت یا در ظرف پخت قرار دهید. غذا نباید روی هم چیده شود و کاسه ها نباید خیلی ضخیم باشند. اگر تابه یا ظرف بیش از حد از غذا پر شود، غذا به طور یکنواخت یا کامل گرم نمی شود. چون حرارت به راحتی به همه جای آن نمی رسد.

مرحله 4: برای اکثر غذاها، فقط بین 5 تا 7 دقیقه طول می کشد تا دوباره گرم شوند. می توانید از دماسنج پخت و پز استفاده کنید تا مطمئن شوید که وسط آن گرم است.

مرحله 5: ظرف را از فر خارج کرده و قبل از مصرف اجازه دهید کمی خنک شود. از یک کاردک یا قاشق برای سرو غذا برای جلوگیری از سوختگی استفاده کنید.

در این قسمت به آموزش اینکه چگونه بفهمیم پیش گرم کردن چه زمانی تمام شده است و چه غذایی نیاز به پیش گرم کردن دارد و چه غذایی نه  می پردازیم.

1. چگونه بفهمیم که چه زمانی پیش گرمایش آون توستر انجام شده است؟

خوشبختانه، این فناوری به قدری پیشرفت کرده است که حتی آون توسترها هم مجهز به صفحه نمایش LCD و سنسورهای دما شده اند.

هنگامی که دکمه دما را در درجه دلخواه تنظیم کردید، متوجه افزایش دما در صفحه فوق خواهید شد و پس از رسیدن به دمای مورد نظر، آون توستر شما زنگ هشداری را به صدا در می آورد و به شما اطلاع می دهد که همه چیز برای پخت و پز آماده شده است.

در صورتی که آون توستر شما صفحه نمایش LCD ندارد، معمولاً حدود 20 دقیقه طول می کشد تا آون توستر به 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) برسد.

2. اگر آون توستر شما سنسور دما نداشته باشد چه؟

نسخه های قدیمی یا ارزان تر اجاق های توستر فاقد سنسور دما یا صفحه نمایش LCD هستند. این باعث ایجاد مشکل در هنگام گرم کردن قبل می شود زیرا شما نمی دانید دمای داخل فر چقدر است مگر اینکه روش دیگری پیدا کنید.

خوب، راهی که برای اندازه گیری دمای هوای داخل وجود دارد این است که دماسنج فر را قرار داده و آن را از در شیشه ای چک کنید. فایده این کار این است که معلوم می شود دماسنج آون توستر چقدر دقیق است، زیرا برخی از آنها به درستی کالیبره نشده اند.

3. کدام غذا نیاز به پیش گرم کردن دستگاه دارد و کدام نه؟

همانطور که ممکن است در مورد پیش گرم کردن گیج شده باشید، ممکن است در واقع نیازی به انجام پیش گرم کردن نداشته باشید، زیرا برای داغ کردن برخی از غذاها، به آون توستر از قبل گرم شده نیاز ندارید.

کیک، نان، مرغ و شام منجمد نیاز به گرم کردن دارند زیرا حرارت در مواد موجود در این غذاها پخش می شود و به پخت کمک می کند. اگر این نوع غذا را قبل از گرم کردن آون توستر در دستگاه قرار دهید، نتیجه خوبی نخواهید گرفت. مثلا کیک ممکن است خیس شود. چون رطوبت یخ زده موجود در غذای منجمد به ارامی آب شده و باعث خیس شدن و آبکی شدن غذا می شود.

از طرفی شیرینی ها، نان تست و باقیمانده غذای وعده قبل نیازی به گرم کردن ندارند و فقط می توانید آنها را داخل ظرف پخت بگذارید و آون را روشن کنید، زیرا می خواهید فقط غذا را دوباره گرم کنید. گرم کردن برنج در آون توستر نیز نیازی به پیش گرم کردن دستگاه ندارد، مطالعه این مقاله  در یک پست دیگر وبسایت .

4. آیا لازم است آون توستر را از قبل گرم کنیم؟

در حالی که نیاز ضروری به پیش گرم کردن آون توستر نیست، ولی این کار اکیداً توصیه می شود. دلیل این امر این است که وقتی غذا در داخل آن قرار می گیرد، باعث می شود فر فوراً به دمای مناسب برای پخت برسد.

5. چگونه آون توستر را روی 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) گرم کنم؟

برای اینکه آون توستر خود را به درستی گرم کنید، دکمه دما را روی دمای پیش گرمایش مورد نیاز (معمولاً 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) قرار دهید، در را محکم ببندید و از  عدم خروج هوای گرم اطمینان حاصل کنید، و سپس آون  را به مدت 10 تا 20 دقیقه روشن نگه دارید .

 


حتما بخوانید: حتما بخوانید: آون توستر چقدر داغ می شود؟

6. چقدر صبر  کنیم تا فر گرم شود؟

اکثر فرها بین 10 تا 15 دقیقه طول می کشند تا به دمای مناسب برسند. اگر فر قدیمی‌تری دارید، ممکن است دکمه یا ولوم تنظیم با دماهای مختلف علامت‌گذاری شده روی آن نداشته باشد. در عوض، ممکن است فقط یک سوئیچ روشن و خاموش داشته باشد. اگر فر شما اینگونه است، کافیست فر را روشن کنید و ده تا پانزده دقیقه صبر کنید و سپس مواد غذایی را داخل آن قرار دهید.

گرم کردن غذا در توستر

7. برای گرم کردن برنج در آون توستر چکار کنیم؟

برای گرم کردن برنج در آون توستر، کافیست دما را روی 160 درجه قرار دهید و فن گردش هوا را روشن کنید. سپس فن و المنت بالایی را خاموش کنید و فقط المنت پایین روشن باشد. ظرف برنج را در توستر قرار داده و به مدت 3-4 دقیقه صبر کنید تا داغ شود. توجه کنید که روشن بودن المنت بالایی باعث می شود روی برنج شما تیره شود یا بسوزد. برای نرم شدن برنج می توانید مقداری آب روی برنج اسپری کنید.


حتما بخوانید: راهنمای پختن برنج در آون توستر

8. برای گرم کردن نان در آون توستر چکار کنیم؟

برای گرم کردن نان در آون توستر، دما را روی 120 درجه قرار دهید و فقط المنت بالایی روشن باشد.نان را روی صفحه توری آون توستر قرار دهید تا ظرف 10-20 ثانیه نان داغ شود.

پختن، کباب کردن و گریل کردن بدون گرم کردن آون توستر

غذاهایی که نیاز به پخت دارند (مثل کیک) معمولاً از مخمر، جوش شیرین و بکینگ پودر به عنوان عوامل حجیم کننده استفاده می کنند که همه این مواد به حرارت و دمای دقیق نیاز دارند تا واکنش های شیمیایی مورد نیاز برای  قابل خوردن شدن غذا را انجام دهند.

اگر خمیر خود را در آون توستر سرد قرار دهید، این احتمال وجود دارد که خیلی زود پف کند. برای جلوگیری از این امر، فر را با دمایی که در پاراگراف قبل توضیح دادیم از قبل گرم کنید.

کباب کردن فرآیندی است که در آن غذا در معرض حرارت مستقیم قرار می گیرد. اگر گوشت و ماهی در آون توستر های سرد و از قبل گرم نشده کباب شوند، باعث خشک شدن آن می شود.  غذای مناسب خوردن، کبابی آبدار و لطیف است. پس بهتر است برای پختن گوشت یا ماهی و سبزیجات سرخ شده، از قبل کمی بگذارید تا دستگاه گرم شود.

 

پختن گوشت و سبزیجات در آون توستر، قبل از اینکه فر از قبل گرم شود، باعث می شود  غذا بیش از حد پخته یا خشک شود.

 


حتما بخوانید: راهنمای خرید آون توستر

 

گرم کردن یک آون توستر کار ساده ای است

مراقب باشید که چه غذایی و تحت چه فرآیندی آن را تهیه می کنید. اکثر آون توسترهای مدرن کنترل های جداگانه ای برای هر فرآیند دارند که استفاده از آنها را برای شما آسان تر می کند.

اگر نیاز به گرم کردن نان شیرینی یا پختن یک غذای ساده دارید، آون توستر می تواند مفید باشد . با این حال، آنها همچنین می توانند جایگزین اجاق های بزرگ شوند، زیرا می توانید مرغ را کباب کنید و غذاهای دیگری نیز به راحتی در آن تهیه کنید.

پیش گرم کردن آون توستر یک فرآیند نسبتاً ساده است و برای گرم کردن فر نیاز به کار زیادی ندارید. پیش گرم کردن آون توستر یک فرآیند نسبتاً سریع است زیرا مهم نیست که سایز دستگاه شما چقدر است، آون توستر نسبت به فرگاز های معمولی ،زودتر داغ می شود و هوای داخل نیاز به زمان کمتری برای رسیدن به دمای مورد نظر دارد.

چهار چیزی که هنگام گرم کردن مجدد غذا در آون توستر باید از آن اجتناب کنید

چهار چیز وجود دارد که هرگز نباید در آون توستر قرار دهید. مواردی که در آون توستر خطر آتش سوزی دارند عبارتند از:

  • دستمال توالت
  • بشقاب های کاغذی
  • مقوا
  • ظروف یا درب پلاستیکی

خرید لوازم آشپزخانه ضروری

کدام غذاها بهتر است در فر گرم شوند؟

یکی از مواردی که آون توستر را به انتخاب خوبی برای گرم کردن مجدد غذاها تبدیل می کند این است که حرارت ملایم و یکنواختی را فراهم می کند. برای اینکه غذا خشک نشود، می توانید روی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید.

سعی کنید از دمای کمتری استفاده کنید که معمولاً بیشتر از 350 درجه فارنهایت نیست. همچنین، به یاد داشته باشید که هر چند وقت یکبار غذای خود را در حین گرم کردن مجدد بررسی کنید. در لیست زیر برخی از غذاهایی که به خوبی در آون توستر گرم می شوند، ذکر شده است.

  • نان ترد. حرارت یکنواخت در آون توستر برای تازه کردن نان و اطمینان از ترد بودن بیرون و نرم بودن وسط آن مناسب است. فقط باید پنج تا 10 دقیقه در دمای 350 درجه فارنهایت گرم شود.
  • غذاهای سوخاری و سرخ شده. گرمای بیشتر که توسط آون توستر ایجاد می شود به ترد شدن مجدد غذاهای سرخ شده کمک می کند. مواد پخته شده نیز پس از گرم شدن مجدد با استفاده از این روش عالی می شوند.
  • غذاهای پخته شده. اکثر محصولات پخته شده مانند تارت، کلوچه و پای بهتر در فر گرم می شوند. این کار از خیس شدن آنها جلوگیری  می کند. کوکی های کهنه تنها با چند دقیقه گرم کردن دوباره زنده می شوند.
  • گوشت کبابی و سرخ شده. گرم کردن مجدد مرغ بریان و سایر انواع گوشت در آون توستر از پختن بیش از حد آنها جلوگیری می کند و آنها را مرطوب نگه می دارد.
  • غذای دریایی. قرار دادن غذاهای دریایی در مایکروویو معمولاً خوردن آنها را سخت و ناخوشایند می کند(خشک شدن غذا). حرارت کم و آهسته اعمال شده در آون توستر فقط تا زمانی که گرم شود، بافت و طعم مناسب را برای یک وعده غذایی عالی حفظ می کند.
  •  پیتزا. آون توستر برای گرم کردن مجدد پیتزا ایده آل است.
  • ساندویچ کبابی. ساندویچ های رست بیف و هات داگ پنیری باقی مانده از قبل با استفاده از این روش به خوبی گرم می شوند. آون توسترها در این نوع غذاها، بیرونی ترد و وسط گرم ایجاد می کند.

شاید به این مطالب هم علاقمند باشید:

3 دیدگاه

  1. باسلام،ممنون. طلاعاتتون خیلی مفیدبود،مچکرم، من یک سوالی دارم،چجوری نان یخ زده را در آون توستر گرم کنیم؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا