فست فود در آون توستر

آموزش پخت لازانیا در آون توستر

طرز تهیه لازانیا با آون توستر

لازانیا یکی از غذاهای فوق العاده خوشمزه و مورد علاقه بسیاری از مردم سراسر جهان است. لازانیا یک غذای کامل بوده که با دارا بودن پروتئین و سبزیجات و کربوهیدرات، به راحتی انرژی شما را تامین میکند. بیشتر مردم لازانیا را جزء غذاهای ویژه می دانند و آن را برای مهمانی های خود سرو می کنند. وقتی لازانیا در آون توستر می پزید، خیالتان بابت نتیجه نهایی راحت باشد چون آون توستر از عهده این کار به خوبی بر می آید.

آشپزی با آون توستر راحت و کم هزینه بوده و غذاهای زیادی در آن به سرعت حاضر می شوند. یکی از مزیتهای پخت لازانیا در آون توستر نسب به اجاق گاز این است که زمان بسیاری کمتری برای آن صرف می شود و محیط آشپزخانه نیز گرم نمی شود.

بعد از پخت لازانیا در آون توستر می توانید غذای خود را به مدت 3 تا 5 روز در فریزر نگهداری کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که باقی مانده غذا را  در یک ظرف پلاستیک مخصوص مایکروفر گذاشته یا با پلاستیک بسته بندی کنید  و در فریزر نگهداری کنید.

همچنین می توانید باقی مانده غذا  که در فریزر منجمد کرده بودید را بعد از پوشاندن با فویل آلومینیومی و پخت در دمای 350 درجه فارنهایت در آون توستر دوباره گرم کنید تا لازانیا داغ و مثل روز اول آماده خوردن شود.

نوشته های مشابه

در این آموزش سعی میکنیم طرز پخت یک لازانیای خوشمزه را با آون توستر آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

اگر هنوز آون توستر نخریده اید راهنمای ما در مورد خرید آون توستر را مطالعه کنید:


حتما بخوانید: راهنمای جامع خرید آون توستر

 


مواد لازم برای تهیه لازانیا در آون توستر :

  • ورق لازانیا 500 گرم
  • گوشت چرخ کرده 400 گرم
  • پیاز یک عدد متوسط
  • فلفل دلمه ای 2 عدد
  • قلرچ 200 گرم
  • سس کچاپ : 3 قاشق غذا خوری ، سس سفید دو قاشق غذاخوری
  • آویشن: به مقدار لازم
  • نمک و فلفل: به مقدار لازم
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم (250 گرم)
  • کره ( 25 گرم)
  • آرد (2 قاشق غذاخوری)
  • 2 قاشق خامه

لازم به ذکر است که مواد لازم برای تهیه  این غذا مناسب برای 4 نفر است.

 


 

طرز تهیه لازانیا با آون توستر:

تهیه لازانیا در آون توستر بسیار ساده است. با ما در آین آموزش همراه باشید و قدم به  قدم این غذای خوشمزه را آماده کنید.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای درست کردن پیتزا در آون توستر

حتما بخوانید: راهنمای تهیه ماهی در آون توستر

در این مرحله به آماده سازی لازانیا می پردازیم:

1ابتدا ورقه های لازانیا را در آب جوش گذاشته و صبر کنید تا به مدت حداقل 3 دقیقه در اب جوش بماند. وقتی که ورقه ها کاملاً نرم شد آنها را آبکشن کنید. در ابتدا ورقه های به هم چسبیده اند. آنها را زیر آب سر گرفته و یکی یکی دور یک سبد یا ظرف بزرگ بچینید که بعدا برداشتن آنها راحت باشد.
تهیه لازانیا

2پیاز را به صورت نگینی و ریز ریز خرد کنید. گوشت چرخ کرده را در تابه ریخته و  به همراه یک و نیم لیوان آب و پیاز خرد شده روی حرارت ملایم شعله اجاق گاز بگذارید تا گوشت کاملا بپزد. حین پختن آن را هم بزنید و تفت دهید. در حین تفت دادن مقداری فلفل و زدرچوبه به آن اضافه کنید تا بوی آن گرفته شود.
لازانیا در آون توستر

3قارچ را به صورت ورقه‌ای خرد کنید و آب آن را بگیرید. به منظور گرفتن آب قارچ آن را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا آب آن تبخیر شود.
مواد لازانیا

4زمانی که گوشت پخت و آب آن بخار شد مقداری روغن به آن اضافه کنید و اندکی هم هم بزنید و آن را تفت دهیدسپس رب گوجه فرنگی و قارچ و فلفل دلمه ای را به آن اضافه کنید. در ضمن نمک را در این مرحله به مقداری که نیاز است اضافه نمایید تا طعم خوبی بگیرد.دست آخر ادویه هایی که دوست دارید به آن اضافه کنید. معمولا دارچین و آویشن طعم خوبی به لازانیا می دهد. اگر طعم های تند دوست دارید می توانید فلفل اضاف کنید.
مایه گوشت لازانیا در این مرحله آماده است و می توانیم سراغ ورقه های پخته شده لازانیا برویم.
مواد لازانیا در توستر

5 برای تهیه سس بشامل در یک تابه جداگانه، ابتدا کره را با مقداری آرد تفت می دهیم و در حین تف دادن،  شیر را کم کم  اضافه میکنیم. در حین اضافه کردن شیر باید مواد را بطور مرتب هم زد که آرد گوله ای نشه و آرد هم ببنده.  وقتی که مواد به غلظت مناسبی رسید ریختن شیر را قطع میکنیم.غلظت این سس باید در حدی باشد که وقتی انگششتان رو روی قاشق می کشید رد انگشتتان روی قاشق بماند. برای خوش طعم شدن آن می توانید  قاشق خامه دست آخر به آن اضافه کنید.
سس بشامل

6 ظرف مناسب آون توستر که می تواند به صورت گرد یا مستطیلی باشد را چرب کنید و یک لایه ورقه لازانیا روی آن بچینید. مقداری از مایه گوشتی لازانیا را روی ورقه لازانیا قرار دهید. می توانید در این مرحله سس بشامل نیز روی لازانیا بریزید. روی مواد را با پنیر پیتزا بپوشانید. این مرحله را چند بار تکرار کنید تا ارتفاع لازانیا تا نزدیکی لب ظرف بالا بیاید. معمولا با سه لایه لازانیا این کار انجام می شود. حالا نوبت آماده سازی آون توستر است
مواد لازانیا در توستر


خرید لوازم آشپزخانه ضروری

در این مرحله به آماده سازی آون توستر می پردازیم

برای آماده سازی دستگاه و تهیه لازانیا در توستر مراحل زیر را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: راهنمای استفاده از آون توستر حتما بخوانید: آموزش تهیه کیک در آون توستر

لازانیا در توستر

1. توستر را روی دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید.

مطمئن شوید که آون توستر روی یک سطح صاف و یکدست قرار دارد. ضمنا مطمئن شوید که وسایلی که در برابر حرارت تغییر شکل میدهند (مثل پلاستیک و کمد دیواری ها) از دستگاه دور باشد. سپس آن را روشن کنید و دمای آن را روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید.

بیشتر بخوانید: راهنمای گرم کردن آون توستر

2. آون توستر را برای پخت لازانیا تنظیم کنید

بعد از تنظیم دما، هر دو المنت بالا و پایین را روشن کرده و فن گردش هوا را نیز روشن کنید. حداقل 5 دقیقه صبر کنید تا فر به دمای دلخواه برسد.

3. ظرف پخت را داخل آون توستر قرار دهید.

پس از قرار دادن ظرف لازانیا در آون توستر می بایست زمان پخت را روی 30 دقیقه تنظیم کنید. البته بسته به قدرت دستگاه، معمولا پخت لازانیا با توستر به 45 دقیقه زمان نیاز دارد.

4. گریل کردن روی لازانیا.

برای اینکه روی لازانیا طلایی و سرخ شود، المنت پایین و فن را خاموش کنید و فقط المنت بالا را روشن بگذارید. به مدت 2-3 دقیقه صبر کنید تا روی لازانیا طلایی شده و پنیر روی آن شروع به حباب زدن کند. حتما از پشت شیشه چک کنید که روی آن نسوزد. سپس آن را از دستگاه با دستگیره در بیاورید.

5. بعد از 15 دقیقه استراحت سرو کنید.

قبل از سرو برای خانواده و مهمانان، اجازه دهید 15 دقیقه بیرون بماند. می توانید از موادی مانند سس گوجه فرنگی و خردل یا مایونز برای سرو این غذا استفاده کنید. همچنین استفاده از برگ ریحان برای تزئین این غذا خیلی جلوه زیبایی به آن می دهد.

پخت لازانیا در توستر

 

 


حتما بخوانید: آموزش تهیه کیک در توستر/highlight] [divider style="dashed" top="5" bottom="20"]

 

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

[highlight color="black"]حتما بخوانید:آموزش تهیه برنج در آون توستر


شاید به این مطالب هم علاقمند باشید:

نوشته های مشابه

7 دیدگاه

      1. سلام ببخشین توستر رو روی ۱۸۰ درجه بزاریم به مدت ۴۵ دقیقه کدوم المنت رو روشن کنیم تا خوب بپزه و نسوزه

        1. بستگی داره چی میخواین بپذین. ولی همیشه فن گردش هوا را روشن کنید. المنت بالا هم بیشتر برای گریل کردنه

  1. تو سینی مستطیلی توستر هم میشه درست کرد یا حتما باید ظرف پیریکس باشه؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا