غذا در آون توسترفست فود در آون توستر

مرغ بریان در توستر

مرغ بریان در توستر

مقدمه تهیه جوجه سوخاری در توستر

پخت مرغ بریان در توستر یا مرغ سوخاری در توستر فوت و فن خاص خودش را دار و با تهیه مرغ در فر گاز تفاوت دارد. اگر آموزشهای سایت ما را دیده باشید متوجه می شوید که آشپزی با آون توستر بسیار اسان است در صورتی که مهارت کلی کار با آن را یاد بگیرید. با آموزش مرغ بریان در توستر قصد اریم دستور تهیه این غذای خوشمزه و مجلسی را به شما آموزش دهیم.

به طور خلاصه باید گفت که شما به دو صورت می توانید مرغ بریان یا مرغ سوخاری در توستر را آماده کنید. می توانید آن را درسته با استفاه از جوجه گردان بریان کنید یا اینکه آن را تکه تکه کرده و در سینی مخصوص پخت آون توستر آن را سرخ کنید.

به هر روشی که قصد تهیه مرغ سوخاری در توستر را داشته باشید، ابتیدا باید مرغ را مزه دار کنید. با روشی که ما آموزش می دهیم اصلا مرغ شما بوی زهم ندارد و می توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید. از مزیتهای خرد کردن مرغ و سپس پخت آن در توستر این است که به خوبی مزه دار می شود و بهتر و سریعتر از مرغ درسته سرخ می شود.

نوشته های مشابه

لازم به ذکر است که اکثر آون توستر های موجود در بازار سیخ جوجه گردان دارند و اگر قصد تهیه مرغ بریان در توستر به صورت درسته را دارید، این آموزش برای شما هم مفید خواهد بود. پس با ما همراه باشید.

ما این آموزش را جهت تهیه مرغ تکه شده تهیه کردیم ولی جاهایی که لازم باشد روش تهیه مرغ درسته هم ذکر شده است. پس ما روش تهیه مرغ بریان در توستر را در هر دو حالت آموزش می دهیم.

مرغ بریان در توستر

مواد لازم برای تهیه مرغ بریان در آون توستر:

  • مرغ: 1 مرغ درسته یا به صورت 6 تکه (اگر قصد دارید آن را تکه تکه سرخ کنید)
  • رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
  • ماست 1 قاشق غذا خوری
  • نمک 2 قاشق چای خوری
  • آویشن 2 قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه 1 قاشق چای خوری
  • سیر 2 حبه
  • روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
  • سیب زمینی 2 عدد
  • پیاز 1 عدد بزرگ

حتما بخوانید: راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن

روش تهیه مرغ بریان در توستر:


1 مرحله اول (آماده کردن سس): در این مرحله باید داخل یک کاسه بزرگ،  ماست و رب گوجه فرنگی را به همراه نمک و فلفل  و همچنین روغن مخلوط کنید سیر ها را به صورت نگینی و ریز خورد کنید و پس از آن آویشن را به آن اضافه کنید.


2 مرحله دوم (آغشته کردن مرغ به سس): در این مرحله با چاقو چند شیار روی مرغ ها بزنید تا مزه سس به عمق گوشت نفوذ کند و طعم دار شود.سپس مرغ ها را داخل سس بگذارید و به خوبی تمام قسمت های آن را به سس آغشته کنید.

 برای خوب آغشته کردن ، شروع کنید به ماساژ دادن مرغ به طوری که باید همه مرغها به ادویه ها و مواد آغشته شود.

اگر مرغ ها را به صورت تکه ای سرخ می کنید در این مرحله سیب زمینی نگینی یا خلال شده (یا چهارقاچ به صورت آمریکایی) و پیاز خرد شده را هم به سینی اضافه کنید. چون سیب زمینی ها در کنار مرغ سرخ می شوند و به عنوان دورچین مورد استفاده قرار می گیرند.

سپس مرغ ها را داخل سینی فر بگذارید و سیب زمینی و پیاز را هم به سس آغشته کنید. برای چند ساعت داخل یخچال استراحت دهید. بهتر است از شب قبل مرغ را تهیه کنید تا بوی زهم آن نیز گرفته شود.

اگر مرغ بریان در توستر را به صورت درسته با جوجه گردان می پزید، فقط پس از رد کردن سیخ جوجه گردان از وسط مرغ و بستن پاهای آن با نخ نسوز، سس تهیه شده در مرحله قبل را با قلمو روی آن بمالید.

نکته 1 : اگر مرغ را درسته بریان می کنید لازم است سینی را حتما زیر آن قرار دهید. چون چکه های روغن مرغ روی المنت پایینی می ریزد و علاوه بر کثیف کردن دستگاه، دود راه می افتد. توجه کنید که باید در کف سینی مقدار کمی آب بریزید تا چکه های روغن روی سینی نسوزد. ضمنا برای بریان کردن درسته مرغ، پوست آن را نگیرید.

نکته 2 : اگر مرغ درسته را بریان می کنید بهتر از مرغ را حداقل 3 ساعت در آب نمک بخیسانید تا زهم آن گرفته شود.


3 مرحله سوم (آماده سازی سینی توستر): ابتدا توستر را در دمای 205 درجه سانتیگراد قرار داده و به مدت 10 دقیقه بگذارید تا خوب داغ شود. سپس روی سینی و محتویات مرغ خرد شده را با فویل آشپزی بپوشانید و آن را در طبقه ی وسط توستر قرار دهید و به مدت 1 ساعت و نیم اجازه دهید تا داخل توستر بماند.

اگر مرغ را به صورت درسته سرخ می کنید پس از گرم کردن توستر مرغ را با سیخ در جای خودش قرار دهید و جوجه گردان را روشن کنید. اینکه چه زمانی باید مرغ در جوجه گردان باشد به طور متوسط بین 1 تا 1:30 ساعت بسته به بزرگی مرغ و نوع توستر زمان می برد. شما می توانید با تست کردن مرغ با یک چاقو پخته شدن آن را بسنجید.


4 مرحله چهارم (گریل کردن): در این مرحله می بایست فویل را از روی آن برداریم و المنت پایینی را خاموش کنیم و فقط المنت بالا روشن باشد تا روی مرغ و محتویان آن سرخ شود (گریل شود). به مدت 5 تا 10 دقیقه این بگذارید تا روی آن کاملا سرخ شود.

نکته: حین گریل کردن می بایست تکه های مرغ را برگردانید تا هر دو طرف آن سرخ شود.


5   مرحله پنجم (تست پخته شدن):  در این مرحله می توانید مرغ ها را تست کنید که آماده شده اند یا نه. یک تکه از مرغ را برداشته و تست کنید اگر پخته شده بود  و میزان طلایی شدن روی مرغ کافی بود می توانید دستگاه را خاموش کنید. حتما کمی کره و زعفران را آب کنید و با فرچه هر ۱۵ دقیقه به مرغ بزنید.

از از مرغ سوخاری (مرغ بریان) خود لذت ببرید.


خرید لوازم آشپزخانه ضروری

چند ویدئو با موضوع آموزش تهیه مرغ بریان در توستر:

تهیه مرغ بریان درسته در توستر:

تهیه مرغ بریان خرد شده در توستر:

حتما بخوانید: آموزش تهیه 9 نوع غذا در آون توستر 

حتما بخوانید: آموزش تهیه پیتزا در آون توستر 

 

شاید به این مطالب هم علاقمند باشید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا