نکات کاربردی آون توستر

آون توستر چقدر داغ می شود؟

+ دمای مناسب برای پخت انواع غذا

آون توستر چقدر داغ می شود؟

 

از آنجایی که آون توسترها بسیار کوچکتر از اجاق گاز های معمولی هستند، ممکن است فکر کنید که آیا آنها به همین اندازه گرم می شوند یا خیر؟ این موضوع بستگی به دستگاه شما دارد، اما اکثر آون توسترها به دمایی شبیه به دمای اجاق گاز های بزرگ می‌رسند. پس با ما در این مقاله همراه باشید تا به سوالتان در مورد اینکه آون توستر چقدر داغ می شود پاسخ کامل داده شود.

راهنمای دمای توستر: آون توستر چقدر داغ می شود؟

اکثر آون توستر می توانند به درجه حرارت 400-450  فارنهایت درجه برسدبرخی از آنها تا 500 درجه گرم خواهند شد. با این حرارت، اساساً می توانید هر چیزی را که دوست دارید در آون توستر بپزید!

بخوانید: تبدیل فارنهایت به سانتیگراد

نوشته های مشابه

چگونه آون توستر را از قبل گرم کنیم؟

گرم کردن خود آون توستر ساده است. اول  مشخص کنید که برای پختن غذای دلخواهتان به چه دمایی نیاز دارید، سپس ولوم یا دکمه تنظیم دما را روی دمای دلخواه تنظیم کنید.

برخی از آون توسترها دارای برنامه های از پیش تعیین شده ای هستند که به شما امکان می دهد فقط یک دکمه را فشار دهید و آون توستر خودش تا دمای مناسب غذای مورد نظر گرم می شود. مطمئن شوید که درب آون توستر در حالی که از در حال گرم شدن است بسته است.

حدوداً 20 دقیقه طول می کشد تا آون توستر با دمای 350-400 درجه فارنهایت گرم شوداکثر توسترها پس از اتمام پیش گرم کردن، با صدای بیپ یا زنگ به شما هشدار می دهند.

هنگامی که فر شما از قبل گرم شد، آماده پخت و پز هستید. برای جزئیات بیشتر در مورد پیش گرم کردن آون توستر، این آموزش را بررسی کنید .

تنظیم دمای آون توستر

اگر نگران این هستید که آون توستر شما به اندازه یک اجاق گاز فردار دما را تنظیم نمی کند، یک راه نسبتا آسان برای پیدا کردن آن وجود دارد.

غذای بیش از حد پخته، کم پخته یا سوخته همگی می تواند نشانه ای از عدم تنظیم مناسب دمای آون توستر شما باشداگر گرم شدن غذای شما بیشتر از حد معمول طول می کشد، ممکن است به این معنی باشد که تنظیم دمای آون توستر شما مشکل دارد.

چگونه دمای آون توستر خود را تست کنیم

برای اینکه بفهمید آون توستر چقدر داغ می شود  و آون توستر شما به دمایی که می خواهید می رسد یا نه، به یک دماسنج فر نیاز دارید .

دماسنج فر را در وسط قفسه آون توستر خود قرار دهید. سپس، دکمه دما را روی هر تنظیم حرارتی تنظیم کنید – ترجیحا دمایی که اغلب استفاده می کنید.

صبر کنید تا آون توستر از قبل به دمای تنظیم شده گرم شود. این کار باید حدود 20 دقیقه طول بکشد. حالا دماسنج فر را چک کنید تا ببینید چه می گوید.

اگر عدد دماسنج فر شما همان دمای آون توستر است، آون توستر شما همان طور که باید دما را تنظیم می کند.

با این حال، اگر دماسنج فر دمای متفاوتی نسبت به آون توستر نشان می دهد، احتمالاً به این معنی است که در نحوه عملکرد آون توستر مشکلی وجود دارد.

آزمایش را با دماسنج یک بار دیگر تکرار کنید تا ببینید آیا نتایج مشابهی دارید یا خیر. اگر واضح است که یک اختلاف وجود دارد،  حالا شما چند گزینه دارید.

ابتدا می توانید یک آون توستر جدید بخرید . یا اگر به تازگی آون توستر خود را خریداری کرده اید، ممکن است از گارانتی آن استفاده نمایید. با فروشگاهی که آن را خریداری کرده اید یا با سازنده آن تماس بگیرید تا ببینید آیا می توان آن را تعویض  کرد یا خیر.

گزینه دیگر شما این است که آون توستر را نگه دارید و به فقط دما را در صورت نیاز تنظیم کنید. برای مثال، اگر می‌دانید که آون توستر شما 10 درجه پایین‌تر از چیزی است که نمایشگر نشان می‌دهد، می‌توانید صفحه را 10 درجه بالاتر از آنچه نیاز دارید تنظیم کنید.

برنامه های آون توستر

برنامه اصلی آون توسترها پختن، برشته کردن و نان تست است. این کارها نسبتاً ساده هستند، اما بسیاری از آون توسترها برنامه های اضافی دارند. این برنامه ها از پیش تعیین شده به ساده کردن فرآیند پخت و پز کمک می کنند.

نان تست

هنگام استفاده از تنظیمات نان تست، آون توستر از هر دو المنت بالا و پایین گرم می شوداین کار تضمین می کند که هر دو طرف نان شما برشته می شود بدون اینکه نیازی به برگرداندن آنها باشد.

برخی از آون توسترها به شما اجازه می‌دهند که از بین تنظیمات روشن، متوسط ​​یا تیره انتخاب کنید. اگر نان یخ زده را برشته می کنید، ممکن است لازم باشد آن را روی درجه بالاتری قرار دهید یا کمی بیشتر در آون بگذارید.

پخت

تنظیمات پخت در آون توستر شما برای پختن چیزهایی در دمای زیر 400 درجه ایده آل است در این حالت، بیشتر گرما از المنت پایینی می آید، اگرچه ممکن است بین هر دو المنت چرخش کند.

از تنظیمات پخت برای غذاهایی مانند کوکی ها، کلوچه ها و نان استفاده کنید. همچنین برای پختن ماهی و مرغ بسیار مناسب است.

آبگوشت

فقط قسمت بالایی آون توستر در زمانی که برشته می شود استفاده می شود. به طور معمول تنظیمات کباب کردن آون توستر 500 درجه استبا چنین حرارت بالایی، مراقب باشید غذای خود باشید نسوزانید!

غذاهایی که برای پخت و پز مناسب هستند شامل سبزیجات و تکه های نازک تر گوشت است. قرار دادن قطعه ضخیم گوشت در زیر جوجه کباب باعث سوختن آن قبل از پختن کامل آن می شود.

کانوکشن

تنظیم کانوکشن مشابه تنظیم برنامه پخت است، کانوکشن با استفاده از یک فن به گردش گرما در داخل آون توستر کمک می کنداین کار باعث می شود تا مطمئن شوید که غذای شما به طور یکنواخت گرم می شود و می پزد.

از این حالت عمدتاً برای گوشت و سبزیجات استفاده کنید. در حالی که می توانید از آن برای برخی از غذاهای پخته شده استفاده کنید، اما برای کیک ها توصیه نمی شود زیرا باعث خشک شدن آنها می شود.

بیسکویت ها

تنظیمات بسته به مدل توستر متفاوت است، اما تنظیم کوکی معمولاً 350 درجه برای 30 دقیقه استدر صورت نیاز می توانید دما و زمان را تنظیم کنید.

یخ زدایی کنید

تنظیم یخ زدایی زمانی مفید است که گوشت منجمد یا مواد غذایی دیگری دارید که می خواهید به زودی بپزید. این برنامه به شما کمک می کند تا قبل از پخت، غذای خود را در دمای مطمئن نگه دارید.

تنظیمات یخ زدایی معمولاً روی 180 درجه تنظیم می شود تا به آرامی دمای غذای منجمد را بالا ببرد.

گرم کن

اگر پخت و پز را تمام کرده اید اما کاملاً آماده غذا نیستید، برنامه گرم نگه داشتن این کار را انجام می دهد. این تنظیم که معمولاً 180 درجه است، از حرارت کم استفاده می کند تا دمای غذای شما را بدون پختن زیاد حفظ کند.

پیتزا

تنظیمات آون توستر برای پیتزا معمولاً روی 450 درجه است، اگرچه این  دما قابل تنظیم است، باید به خاطر داشته باشید که پیتزای منجمد به زمان پخت متفاوتی نسبت به پیتزا با خمیر تازه و نپخته نیاز دارد.

 گرم کردن مجدد غذا

آون توسترها برای گرم کردن مجدد غذا مفید هستند و مانند مایکروویوها خیس شدن را ایجاد نمی کنند. این برنامه از پیش تعیین شده اغلب روی 350 درجه تنظیم می شود.

جوجه گردان

اگر آون توستر شما حالت جوجه گردان دارد، برای پختن مرغ یا کباب مناسب است. دمای این برنامه اغلب روی 350 درجه تنظیم می شود

آون توستری که این برنامه را دارد به همراه یک سیخ جوجه گردان ارائه می شود. باید اطمینان حاصل کنید که غذای شما به طور کامل به چنگال های سیخ وصل شده است و زیر آن یک ظرف قطره چکان قرار داده شده است.

آون توستر خود را روشن کنید!

تقریباً هر چیزی که فکرش را بکنید را می توان در آون توستر درست کرد. بر خلاف مدل های قدیمی، آون توسترها امروزی با برنامه ها و تنظیمات مختلفی عرضه می شوند تا بتوانید هر آنچه را که نیاز دارید درست کنید.

آون توسترها معمولاً با دمای 180 درجه شروع می شوند که برای گرم نگه داشتن غذاها مفید است. پخت معمولاً در محدوده 325-375 درجه انجام می شود. برنامه کباب کردن معمولاً در دمای 450-500 درجه است که حداکثر دما برای یک آون توستر است.

خرید لوازم آشپزخانه ضروری

شاید به این مطالب هم علاقمند باشید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا