نکات کاربردی آون توستر

عیب یابی آون توستر

عیب یابی آون توستر

با اینکه آون توستر یک لوازم خانگی برقی خیلی تخصصی نیست، اما به هر حال مثل بقیه دستگاه ها ممکن است خراب شود و از کار بیفتد.  کارهای اصلی یک آون توستر برشته کردن، پختن و گرم کردن است. استفاده از آون توستر ساده تر از استفاده از توسترهای نان قدیمی است.  بعضی وقتها برای عیب یابی آون توستر نیاز نیست به یک تعمیر کار زنگ زنید یا دستگاه را پیش او ببرید. می توانید با چک کردن چند مورد ساده تشخصی دهید عیب از کجاست و خودتان آن را تعمیر کنید. در این مطلب چند قدم اصلی برای دستورالعمل نحوه عیب یابی آون توستر آورده شده است.

راهنمای قدم به قدم برای عیب یابی آون توستر

مرحله 1 – کلید اصلی

قبل از انجام هر گونه تعمیر یا باز کردن درب آون توستر، مطمئن شوید که آن از پریز برق جدا کرده اید تا از آسیب دیدگی بر اثر تماس با دستگاه داغ یا حتی برق گرفتگی خودداری کنید. یکی از علل رایج  بروز عیب در آون توستر کلید اصلی است. راه حل اولیه برای درست کردن این عیب، تمیز کردن کلید اصلی است. برای تعویض کلید باید پنل کناری توستر را باز کرد. نقاط تماس کلید را از نظر لکه و گرفتگی هرگونه آشغال و کثیفی بررسی کنید. اگر کلید به خوبی با بدنه تماس نداشت از کاغذ سنباده ریز برای ساییدن روی نقطه تماس استفاده کنید. سپس از یک پارچه پنبه ای آغشته به الکل یا پاک کننده اسپری مخصوص لوازم الکتریکی برای تمیز کردن نقاط تماس کلید استفاده کنید. در صورت شکستگی در نقاط تماس، کلید اصلی را که با پیچ به شاسی متصل شده است خارج کنید.

مرحله 2 – فیوز حرارتی

قسمت دیگری که ممکن است خراب شود، فیوز حرارتی است. این قسمت از کلید اصلی، آون توستر را در برابر خطرات ناشی از گرم شدن بیش از حد در حین استفاده حفظ می کند. در صورت مشاهده عیب در فیوز حرارتی، آن را خارج کرده و آن را با یک نمونه جدید با همان مشخصات تعویض کنید.

مرحله 3 – المنت حرارتی

بخش دیگری که در آون توستر حیاتی است، المنت حرارتی است که در اصل یک سیم با مقاومت کم است که در هنگام  عبور جریان برق داغ می شود. بررسی کنید که آیا عبور جریان برق از طریق المنت حرارتی با مشکل مواجه است یا خیر. اگر المنت توستر داغ نشد، با برداشتن پیچ های متصل در هر دو سر، المنت حرارتی را خارج کنید. المنت حرارتی را با یک المنت جدید با همان مشخصات قبلی تعویض کنید.

نوشته های مشابه

مرحله 4 – شیر برقی

شیر برقی بخش دیگری از آون توستر است که می تواند معیوب شود. شیر برقی بخشی از آون توستر است که عملکرد روشن و خاموش المنت حرارتی را از طریق جریان الکتریکی کنترل می کند. نشانه معیوب شدن شیر برقی این است که المنت حرارتی غذا را در هنگام استفاده می سوزاند یا وقتی درب  آون توستر باز می شود، المنت حرارتی خاموش نمی شود. دستگاه را یک بررسی ظاهری نمایید و چک کنید آیا بوی سوختگی می دهد یا خیر. برای تعویض شیر برقی، براکت ها را بردارید و از دستگاه خارج کنید. اگر به برش و لحیم کاری نیاز داشتید،، آن را به یک مرکز خدمات تعمیر لوازم خانگی ببرید.

عیب یابی آون توستر

 

شاید به این مطالب هم علاقمند باشید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا