راهنمای خرید آون توستر

آون توستر کانوکشن دار: راهنمای کامل انتخاب و خرید

آون توستر کانوکشن دار : راهنمای کامل خرید

آینده اکنون است! زندگی مدرن بر همه جنبه های زندگی ما از جمله درست کردن غذا تأثیر گذاشته است.امروزه شما ده‌ها لوازم خانگی دارید که به شما کمک می‌کند غذاهای ساده‌ای مانند نان تست، یا ساندویچ، سیب‌زمینی سرخ کرده و غیره درست کنید، مانند سرخ‌کن هوا، وافل‌ساز و غیره. یکی از این لوازم آشپزخانه،آون توستر و نسخه ارتقا یافته آن، آون توستر کانوکشن دار است .

آون توستر کانوکشن چیست؟

آون توستر کانوکشن را به عنوان یک نسخه ارتقا یافته از یک آون توستر معمولی در نظر بگیرید.

در نگاه اول، آون توستر و آون توستر کانوکشن یکسان به نظر می رسند. با این حال، آون توستر کانوکشن یک نسخه ارتقا یافته است با فن  داخلی نصب شده در محفظه توستر و یک سیستم اگزوز برای کمک به گردش بهتر گرما در اطراف غذا و سپس خروج گرما از دستگاه به بیرون . این گردش هوای داخلی، زمان پخت را کاهش می دهد و احتمال تشکیل نقاط زیاد پخته یا کم پخته در غذا را کم می کند.

آون توستر کانوکشن دار

آون توستر کانوکشن دار چگونه کار می کند؟

آون توسترهای کانوکشن دار با استفاده از سه روش مختلف برای توزیع گرما به طور  سریع و مساوی استفاده می کند:

  • گرمای تابشی
  • گردش هوای گرم
  • هدایت گرما به غذا

اگرچه آون توسترهای کانوکشن دار مشابه آون توستر معمولی هستند ، اما به لطف فن داخلی ، آون های کانوکشنی گرما را از منابع متفاوت پخش می‌کنند.

گرمای تابشی

گرمای تابشی توسط المنت های گرمایشی و از دیواره های فلزی دستگاه شما ساطع می شود.

هوای گرم و فن

هوای گرم داخل دستگاه به لطف فن کانوکشن در اطراف غذا می چرخد. فن داخل آون توستر کانوکشن، هوای گرم را در اطراف غذا پخش می کند و در این فرآیند به طور کامل آن را گرم می کند.

به لطف فن، غذا سریعتر پخته می شود، در حالی که بخار و رطوبت از غذا خارج می شود و تردی کلی گوشت ها و رنگ قهوه ای سبزیجات برشته را افزایش می دهد.

هدایت گرما به غذا

سومین منبع گرما، رسانایی از تابه پخت آون توستر کانوکشن دار است، زیرا گرما را به مواد غذایی موجود در ظرف پخت منتقل می کند.

نحوه استفاده از آون توستر کانوکشن

اگر می خواهید از آون توستر کانوکشن دار به درستی استفاده کنید ، باید چند مرحله و قانون ساده را رعایت کنید. به یاد داشته باشید که آون توستر کانوکشن دار غذا را سریعتر و در دمای بالاتر می پزد.

  • برای روشن کردن تنظیمات کانوکشن در فر به دنبال برنامه ای  باشید که عبارت “turbo” یا “convection” روی آن نوشته شده است.
  • دما را 25 درجه کمتر از دمایی که در دستور نوشته شده است تنظیم کنید زیرا آون توسترهای کانوکشن دار همان غذا را سریعتر از آون توستر معمولی می پزند.
  • زمان پخت و پز نیز چیزی است که می خواهید کاهش دهید. زمان پخت را تقریباً ¾ از آنچه در دستور ذکر شده است کاهش دهید. در صورت نیاز زمان را اضافه کنید.
  • غذای زیادی را در ظرف پخت نریزید. بین ظروف غذایی خود فاصله بگذارید تا هوای گرم بتواند آزادانه در اطراف فضای داخلی بچرخد تاغذا یکنواخت پخت و پز شود.
  • یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید این است که روی غذا را نپوشانید. اگر این کار را انجام دهید، غذا به درستی پخته نمی شود، زیرا هوای گرم به آن نمی رسد و هوای گرم باید مستقیماً با غذایی که می پزید تماس پیدا کند.
  • قفسه فر را در طبقه وسط یا پایین قرار دهید و مطمئن شوید که غذا در فاصله ایمن از المنت بالایی قرار دارد.

آون توستر کانوکشن دار

چرا باید از تنظیمات کانوکشن در آون توستر استفاده کرد؟

  1. غذا سریع‌تر پخته می‌شود: از آنجایی که هوای داغ به‌جای اینکه فقط آن را احاطه کند، مستقیماً روی غذا می‌وزد، غذا در آون توستر کانوکشن حدود 25 درصد سریع‌تر پخته می‌شود.
  2. یکنواخت‌تر پخته می‌شود: در آون توستر های معمولی بسته به محل قرارگیری المنت گرما، می‌توانند تمرکز حرارت در غذا به وجود آورند، اما فن در آون توستر کانوکشن هوا را به گردش در می‌آورد تا به یکنواخت شدن دما کمک کند.
  3. در قهوه ای شدن رنگ غذا بهتر است : هوای یک آون توستر معمولی ممکن است کمی مرطوب شود، زیرا رطوبت نمی تواند از آن خارج شود. کانوکشن یک فضای خشک ایجاد می کند که شیرینی ها را سریعتر در هنگام برشته کردن آماده می کند، بنابراین روی غذاهایی مانند گوشت و سبزیجات قهوه ای تر می شوند، اما داخل آن مرطوب می ماند.
  4. باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود : از آنجایی که غذا در آون توستر کانوکشن سریعتر و به طور کلی در دمای پایین تر پخته می شود، نسبت به اجاق معمولی انرژی کارآمدتر است.

حتما بخوانید: راهنمای خرید 10 آون توستر مارک خوب

 

زمان استفاده از تنظیمات کانوکشن

  • هر زمانی که در حال تفت دادن هستید : غذاهایی که برشته می شوند، مانند گوشت ها و سبزیجات، واقعاً از پخت و پز کانوکشن سود می برند. غذاها سریع تر، یکنواخت تر پخته می شوند و محیط خشک تر داخل آون، باعث ایجاد پوست ترد و کاراملی شدن قسمت های بیرونی بسیار بهتری می شود.
  • هنگام پخت پای و شیرینی : گرمای کانوکشن چربی را ذوب می کند و بخار را سریعتر ایجاد می کند، که به ایجاد خمیر پای و شیرینی هایی مانند کروسانت کمک می کند.
  • هنگام درست کردن تعداد زیادی کوکی : کانوکشن به شما این امکان را می دهد که بیش از یک سینی کوکی را در یک زمان به طور مساوی بدون نیاز به چرخاندن آنها در طول پخت بپزید.
  • هر زمان که چیزی را با پوشش درست می‌کنید : اگر روی غذا را با درب می‌پوشانید، مانند آب پز کردن غذا، یا روی ظرف قابلمه را با فویل می‌پوشانید، رطوبت از دست رطوبت نمی رود، بنابراین می‌توانید غذای آبدار داشته باشید. روی حالت کانوکشن غذا سریعتر پخته می شود.
  • زمانی که برشته می کنید یا کم آب می‌کنید: وقتی غذا را برشته می‌کنید یا آب را کم می‌کنید، هدف این است که رطوبت را در سریع‌ترین زمان ممکن از بین ببرید، بنابراین کانوکشن کارآمدتر از معمولی است.

چه زمانی که از تنظیمات کانوکشن استفاده نکنیم؟

فن کانوکشن درمورد غذاهای لطیف که با خمیر شروع می شوند و در حین پختن سفت می شوند، تبدیل به یک مسئولیت می شود. دمیدن هوا بر روی این غذاها می تواند نتایج نامطلوبی ایجاد کند. هنگام تهیه این غذاها از کانوکشن استفاده نکنید:

  • دسر کاستارد
  • سوفله ها
  • کیک ها
  • نان های سریع
  • نان ها : در حالی که برخی استدلال می کنند که کانوکشن باعث قهوه ای شدن و یک پوسته بزرگ می شود، برخی دیگر می گویند که داخل نان را خشک می کند. انتخاب در اینجا واقعا به شما بستگی دارد

مزایا و معایب آون توستر کانوکشن

درست مانند هر دستگاه دیگری، آون توستر کانوکشن دارای مزایا و معایب خود است. چیزهای زیادی وجود دارد که در آنها توستر کانوکشن دار خودنمایی می کند، اما چند اشکال دارد. بیایید به آنها نگاه کنیم.

مزایای استفاده از آون توستر کانوکشن

غذای یکدست پخته شده

توسترهای معمولی دارای تمرکز حرارت در غذا هستند که باعث می شود غذا به طور یکنواخت پخته نشود. با این حال، آون توستر کانوکشن دارای یک فن داخلی هستند که هوای گرم را در سراسر فر پخش می‌کند و درجه حرارت را در هر گوشه‌ای از فر برابر می‌کند.

وقتی تایمر خاموش شد و به شما گفت پخت تمام شده است، دیگر نگران پختن پای و سرد بودن وسط  غذا نخواهید بود.

زمان پخت کمتر

به لطف فن موجود در فر، پخت غذا با دمای کمتر اما در زمان کمتری امکان پذیر است. این فقط به این دلیل امکان پذیر است که هوای گرم به هر سانت از فر می رسد و زمان کمتری برای رسیدن به دمای مطلوب نیاز دارد. نیازی به گفتن نیست که این کار به نفع قبض برق شما نیز خواهد بود .

پخت همزمان غذاهای بیشتر

در توستر معمولی، اگر ظروف بیشتری را همزمان قرار دهید، با همان سرعتی که دمای داخل فر پایین می‌آید، پخته نمی‌شوند. با این حال، این مورد برای  آون توستر کانوکشن صدق نمی کند، دوباره به دلیل فن که گرما را به طور یکنواخت پخش می کند.

چندین سینی غذا را می توان همزمان در آون قرار داد تا همگی یکدست پخته  شوند و حتی می توانید بدون تغییر دما، ظروف را روی هم بچینید.

قرار دادن سینی فر در جای دلخواه

یک توستر معمولی از منابع گرمایشی مختلفی استفاده می کند که باعث می شود نتوانید ظرف پخت را در هر جایی که می خواهید قرار دهید و باید مطمئن شوید که ظروف را روی قفسه به صورت خیلی نزدیک به بالا یا پایین فر قرار ندهید.

با این وجود، وقتی صحبت از آون توستر کانوکشن به میان می‌آید، نیازی به این نخواهید داشت و می‌توانید ظروف خود را در هر جایی که می‌خواهید، پایین، وسط، بالا، هرکدام که می‌خواهید، قرار دهید .


حتما بخوانید: آون توستر جیست و چه کاربردی دارد؟

معایب استفاده از آون توستر کانوکشن

دستور غذاها باید تنظیم شوند

تمام دستور العمل هایی که در کتاب های آشپزی، به صورت آنلاین یا روی بسته بندی پیدا می کنید، برای آون توستر های سنتی هستند. این کار استفاده از آون کانوکشن را سخت‌تر می‌کند، زیرا باید دستور پخت را  خودتان تنظیم کنید.

همیشه دما را 25 درجه فارنهایت از چیزی که در دستور پخت نوشته کمتر تنظیم کنید، همچنین زمان پخت را کوتاه کنید و غذا را مرتب چک کنید ، زیرا اگر به موقع آن را خارج نکنید، غذای شما بیش از حد پخته یا سوخته می شود.

ممکن است دستور پخت هایی وجود داشته باشد که استفاده از آون توستر کانوکشن را در نظر گرفته باشد، اما در بیشتر موارد، شما باید تنظیم آن را به تنهایی انجام دهید.

با این وجود، چندین تنظیم از پیش برای تهیه غذاهایی مانند پیتزا، نان شیرینی، سبزیجات سوخاری  و همچنین برای پخت آهسته، سرخ کردن بدون روغن و غیره دارید.

خمیر بلند نمی شود

همیشه خوب نیست که فن در کوره کانوکشن کار کند. به دلیل این روش گرم کردن، خمیر مانند فر سنتی بلند نمی شود .

برای جلوگیری از این امر، آون توستر کانوکشنی را پیدا کنید که فن آن را می توان روشن یا خاموش کرد. تا زمانی که این کار را انجام نداده اید، از پختن کیک و نان در فر کانوکشن خودداری کنید زیرا مانند آون توستر سنتی پف نمی کنند.

قیمت

متأسفانه، هرچه این دستگاه ها آپشن های بیشتری داشته باشند گرانترند، پس آون توستر کانوکشن گرانتر از آون توستر معمولی می شود . بنابراین، اگر بودجه شما محدود است، احتمالاً باید به سراغ یک آون توستر سنتی بروید، زیرا کیفیت آن را از یک آون توستر کانوکشن کم‌هزینه دریافت نخواهید کرد.

غذاهایی که به بهترین وجه در آون توستر کانوکشن طبخ می شوند

آموزش استفاده از آون توستر کانوکشن یک کار ساده است. هنگامی که متوجه شدید، می توانید تقریباً هر چیزی را در این معجزه آشپزخانه سوپرشارژ کوچک بپزید.

هنگامی که المنتهای گرمایشی هوای داخل را گرم کردند و فن قوی آن را در اطراف پخش کرد، تقریباً همه چیزهایی که در داخل قرار می دهید هر بار از بیرون ترد و از داخل نرم بیرون می آیند .

غذا عملکرد پخت و پز زمان پخت و پز
مرغ، بوقلمون و گوشت گاو کباب کردن 15-45 دقیقه
شیرینی، پیتزا، پای و کلوچه پختن 10-15 دقیقه
سوسیس، استیک گریل کردن 5-10 دقیقه
سبزیجات کباب کردن 10-60 دقیقه

زمان پخت ارائه شده به هیچ وجه قطعی نیست و فقط برای اطلاعات شماست.

آون توستر کانوکشن

مرغ، بوقلمون و گوشت گاو

کباب کردن گوشت در آون توستر کانوکشن دار را می توان به راحتی و نسبتاً سریع انجام داد. نتیجه نهایی گوشت سرخ شده و مرغ برشته طلایی است.

شیرینی، پیتزا، پای و کلوچه

می توانید به راحتی پیتزا، پای، شیرینی و کلوچه های فراوان را در فر کانوکشن بپزید. از پیش تنظیم شده را برای حالت پختن تنظیم کنید و ساخته خود را قرار دهید و منتظر نتیجه نهایی باشید، که یک فضای خارجی ترد عالی و داخلی لطیف است.

سوسیس، استیک

یکی دیگر از غذاهایی که می توانید در آون توستر کانوکشن تهیه کنید سوسیس و کالباس است و همچنین استیک. بعد از 20 دقیقه گریل کردن در دمای 500 درجه فارنهایت، استیک خود را آماده خواهید کرد.

سبزیجات

سرخ کردن سبزیجات در آون توستر کانوکشن دار راحت تر از تهیه ساندویچ ژامبون معمولی است. از گوجه فرنگی گرفته تا سیب زمینی و کلم بروکسل و بسیاری دیگر، همه را می توان به راحتی در آون توستر کانوکشن کباب کرد.


حتما بخوانید: نحوه تهیه انوع فست فود در آون توستر

آون توستر در مقابل توستر کانوکشن

آون توستر ها  اجاق های کوچکی هستند که اغلب برای یخ زدایی مواد غذایی و شاید درست کردن مقداری نان شیرینی، گوجه فرنگی برشته و مقداری نان تست استفاده می شوند. با این حال، آنها می توانند کارهای بیشتری مانند پخت، پخت و پز و کباب کردن را انجام دهند. آنها نسبتاً کاربردی و آسان برای استفاده هستند. آنها فضای کمتری را نسبت به برادران بزرگترشان، اجاق های معمولی، اشغال می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این وسیله آشپزخانه مفید، راهنمای کامل ما در مورد آون توستر ها را بررسی کنید .

از طرف دیگر، با آون توستر کانوکشن دار کاملاً مشابه هستند، اما نسبت به آون توستر های معمولی نیز متفاوت هستند. آنها از فن داخلی و سیستم اگزوز برای گردش هوای گرم که توسط المنتهای گرمایشی گرم می شود، در اطراف سطح گرمایش استفاده می کنند.

آون توستر کانوکشن دار

آون توستر کانوکشن برای پختن مقدار زیادی غذاهای مختلف مفید هستند، زیرا می توانید انواع غذاهای مختلف را در پخت، کباب کردن، کبابی و آب پز کنید. به دلیل پیشرفته بودن نسبت به آون توستر های معمولی، می توان از آون توستر کانوکشن به عنوان سرخ کن هوا و برای پخت آهسته استفاده کرد .

اجاق‌های توستر کانوکشن نسبت به اجاق‌های توستر سنتی نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارند، عمدتاً به دلیل وجود فن و همچنین به دلیل اینکه مقیاس بزرگ‌تری دارند و به زمان بیشتری برای تمیز کردن نیاز دارند.

آون توستر کانوکشن که تقریباً از هر نظر برتر از توستر معمولی است ، برای شما ساخته شده است اگر آن اجاق های فردار بزرگ را دوست ندارید، اما به تمام قابلیتهایی که ارائه می دهد نیاز دارید. طیف وسیعی از ظروف با فشار دادن یک دکمه در انتظار شماست.

خرید لوازم آشپزخانه ضروری

پرسش های مرتبط

چه زمانی نباید از فر کانوکشن استفاده کرد؟

اگرچه آون توستر کانوکشن تقریباً برای همه چیزهای که می توان پخت قابل استفاده است، اما در مواقعی وجود دارد که فن برتر آن تبدیل به یک مشکل می شود.

  • کاستارد و فلان
  • سوفله
  • کیک ها
  • نان های سریع

این نوع غذاها از سیستم اگزوز آون توستر کانوکشن بهره ای نخواهند برد. در واقع در این حالت فن مسئولیتی دارد زیرا حرکت هوا از فن و سیستم اگزوز روی ظروف تاثیر می گذارد و به طور یکنواخت پخته نمی شود و حتی آنطور که باید بالا نمی آید.

کاستاردها پوسته ناخوشایندی روی سطح ایجاد می کنند زیرا به دلیل گردش هوای گرم در فر خشک می شوند.

آیا می توانید در آون توستر کانوکشن غذا سرخ کنید؟

هواپز ها  به گونه ای طراحی شده اند که غذاهایی مانند سیب زمینی سرخ کرده و بال مرغ را بدون هر گونه به هم ریختگی در آشپزخانه و استفاده بیش از حد از روغن چاق کننده درست کنند. با این حال، آنها فقط این کار را انجام می دهند، سرخ کردن بدون روغن.

آون توستر کانوکشن عملکردهای متعددی را ارائه می دهد و می توان از آن برای سرخ کردن بدون روغن غذا به جای دستگاه مجزای هواپز استفاده کرد. حتی برخی از محبوب ترین گوروهای غذا در جهان بیان می کنند که بهترین سرخ کن هوا، آون توستر کانوکشن است .

آیا می توانید فویل آلومینیومی را در یک توستر کانوکشن قرار دهید؟

استفاده از فویل های آلومینیومی هنگام پخت و پز در توستر کانوکشن ایمن است. با این حال، نباید از آن استفاده کنید زیرا فقط کیفیت غذا و کارایی فن داخلی را به خطر می اندازد.

اگر روی ظروف را با فویل آلومینیومی بپوشانید از ورود هوای گرم به بافت غذایی که درست می کنید جلوگیری می کنید.

از طرف دیگر، تابه‌های دارای فویل آلومینیومی توصیه می‌شوند، زیرا در درجه اول با لبه های پایین‌تری عرضه می‌شوند و می‌توان از آن‌ها  چه در حال کباب کردن، کباب کردن، و پختن غذا در اجاق کانوکشن استفاده کرد.

 

برای مطالعه راهنمای خرید آون توستر ومعرفی ۱۰ آون توستر مارک خوب کلیک کنید

 

شاید به این مطالب هم علاقمند باشید:

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا