نکات کاربردی آون توستر

تشخیص عیب آون توستر

تشخیص عیب آون توستر

مشکلات رایج آون توستر

یک آون توستر دارای همان نوع المنت گرمایشی است که در بخاری برقی پیدا می کنید که به خاط انرژی تولید شده توسط مقاومت الکتریکی، داغ می شوند. برخی از آون توسترها دارای ولوم هایی هستند که جریان و گرمای تولید شده توسط المنت را کنترل می‌کند. برخی از آنها فقط یک تنظیم میزان گرما دارند، همه توسترها یک تایمر دارند که پس از سپری شدن زمان تعیین شده، به طور خودکار برق را قطع می کند. هم تایمر و هم کنترل کننده برق ممکن است دچار مشکل شوند. در این آموزش به نکات ساده برای  تشخیص عیب آون توستر می پردازیم.

جریان برق در مسیر خود به المنت های گرمایشی، از طریق کلید اصلی به یک شیر برقی می رسد که هدف آن روشن کردن المنت های گرمایشی است. المنت یکی دیگر از قطعاتی است که ممکن است خراب شود و در صورت بروز مشکل، ممکن است المنت گرمایش بیش از حد گرم شده و بسوزند. با این حال، قبل از این اتفاق، فیوز حرارتی آون توستر معمولاً منفجر می شود. اگر خوش شانس باشید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که فیوز را تعویض کنید، اما گاهی اوقات گرمای زیادی برای آسیب رساندن به یک یا چند المنت یا شیر برقی ایجاد می شود که باید شیر برقی هم تعویض شود.

اکثر آون توسترها یک سوئیچ دیگر دارند و از طریق درب دستگاه فعال می‌شود تا وقتی کسی در را باز می‌کند، آون توستر خاموش می‌شود. این سوئیچ اغلب یک دکمه کوچک قرار گرفته در چارچوب درب است و در صورت خرابی، ممکن است آون توستر روشن نشود.

 

نوشته های مشابه
حتما بخوانید: راهنمای تمیز کردن آون توستر

خرید لوازم آشپزخانه ضروری

تست قطعات برای تشخیص عیب آون توستر

تست اتصال تعیین می کند که آیا الکتریسیته می تواند از یک جزء خاص عبور کند یا خیر. برای انجام تست اتصال بر روی اجزای آون توستر، به یک اهم متر یا یک مجموعه مولتی متر برای اندازه گیری مقاومت نیاز دارید. هنگامی که سیم‌های اهم متر را روی یک قطعه مشخص قرار می‌دهید، که باید از برق و بقیه مدار جدا شود، عدد روی صفحه نمایش اهم متر نمایش داده می شود . عدد مقاومت صفر به این معنی است که قطعه درست است (مگر اینکه سوئیچ در حالت روشن باشد). در حالی که خواندن مقاومت بالا یا بی نهایت به معنای معیوب بودن آن است.

اگر خروجی سیم آون توستر برق داشته باشد، روشن نشدن آون توستر به این معنی است که یا فیوز حرارتی منفجر شده یا کلید کنترل اصلی خراب است. ممکن است لازم باشد برای یافتن این قطعات و جدا کردن آنها، از دفترچه راهنمای سرویس آون توستر استفاده کنید، و پس از انجام این کار، یک تست اتصال باید به شما بگوید که کدام قطعه باید تعویض شود.

اگر آون توستر روشن شد، اما یک یا چند المنت گرم نشد، می‌توانید هر المنت خراب را جدا کرده و آن را آزمایش کنید تا مشخص شود آیا باید آن را تعویض کنید یا نه. اگر هیچ یک از المنتها ایراد نداشت، شیر برقی را تست کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

آون توستر کار نمی کند – دلایل مکانیکی

گاهی اوقات یک مشکل مکانیکی ساده می تواند مانع از کارکرد توستر شما شود. این  مسئله می تواند به دلیل خرده غذا یا هر چیز کوچکی باشد که در کلید درب گیر کرده و از حرکت آن جلوگیری می کند یا اتصال سیم شل شده است. خودتان اغلب می توانید چنین مشکلاتی را با یک بازرسی کامل بصری تشخیص دهید، اگرچه ممکن است برای مشاهده دقیق تر لازم باشد پوسته بدنه را جدا کنید. همیشه به یاد داشته باشید که قبل از انجام هر سرویسی، آون توستر را از برق بکشید.

قبل از انجام هر سرویسی، آون توستر را از برق بکشید

 

شاید به این مطالب هم علاقمند باشید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا