نکات کاربردی آون توستر

دود کردن آون توستر و روش تعمیر آن

دود کردن آون توستر و روش تعمیر آن

دود ناشی از آون توستر شما می تواند باعث وحشت شما شود، اما معمولاً راه حل آسانی برای این مشکل وجود دارد. یادگیری نحوه استفاده صحیح و نگهداری از آون توستر به جلوگیری از دود کردن مجدد آن کمک می کند. تعمیر آون توستر دود زده معمولاً سریع و آسان انجام می شود.

چرا آون توستر شما دود می کند؟

آون توستر شما ممکن است به دلیل پاشیده شدن مواد غذایی، گرد و غبار یا حتی باقیمانده مواد پاک کننده دود کند.  در برخی موارد نو بودن یا استفاده نکردن طولانی مدت  ممکن است باعث دود کردن شود.

روغن و چربی

وقتی در حال پختن غذاهای چرب هستید، ممکن است چربی و روغن در آون تسر بریزد. هنگامی که چربی یا روغن با المنتهای گرم کننده تماس پیدا می کند، ممکن است آون توستر شما شروع به دود شدن کند.

بهترین راه برای به حداقل رساندن احتمال این اتفاق می افتد به غذاهای پوشش با فویل قلع یا یک درب فر امن استاین به جلوگیری از پاشیده شدن روغن و چربی کمک می کند تا با المنتهای داغ تماس نگیرد

نوشته های مشابه

تمیز کردن منظم فر توستر از تجمع روغن و چربی جلوگیری می کند. پس از خنک شدن کامل فر از آب گرم و صابون برای پاک کردن قفسه و داخل فر استفاده کنید.

بقایای مواد غذایی

ممکن است فر توستر شما در حال دود شدن باشد زیرا تکه‌های غذا در کف فر وجود داردساده ترین راه برای جلوگیری از این اتفاق، پختن غذا در سینی یا ورقه پخت است. غذا را مستقیماً روی قفسه توستر فر قرار ندهید.

اگر فضای کافی بین آنها وجود نداشته باشد، ممکن است غذا روی عنصر گرمایش گیر کند. مطمئن شوید که فضای کافی در بالای غذای خود بگذارید تا با عنصر داغ تماس پیدا نکند

اجازه دهید فر توستر شما بعد از استفاده کاملا خنک شود، سپس از صابون و آب گرم برای تمیز کردن تکه‌های غذا استفاده کنید. در این مرحله تمیز کردن آن بسیار راحت تر از زمانی است که مدتی بماند و سفت شود.

حلال های پاک کننده

اگر به تازگی آون توستر خود را تمیز کرده اید، ممکن است علت دود آن این موضوع باشد. برخی از پاک کننده ها می توانند باقیمانده ای از خود باقی بگذارند که با گرم شدن دود می کند

آب و صابون معمولاً برای تمیز کردن آون توستر شما کافی است. اگر از حلال‌های دیگر استفاده می‌کنید، حتماً بعد از آن را با یک پارچه مرطوب کاملاً بشویید. با این کار بیشتر باقیمانده ها از بین می روند تا فر توستر شما دود نکند.

آون توستر در انبار بود

گاهی اوقات اگر برای مدت طولانی از آون توستر شما استفاده نکرده باشید، دود می شودبسته به اینکه آون توستر خود را کجا ذخیره کرده اید، ممکن است در هنگام نشستن گرد و غبار و زباله جمع شده باشد.

اولین باری که از آون توستر خود بعد از خارج کردن از انبار استفاده می کنید، ابتدا آن را تمیز کنید. از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن فضای داخلی و خارجی استفاده کنید. با این کار هرگونه کثیفی یا گرد و غباری که می تواند باعث دود شدن آن شود را پاک می کند.

آون توستر جدید

مقدار کمی دود که از یک آون توستر جدید می آید طبیعی است. سازندگان از روکش کارخانه ای برای محافظت از آون توستر تا زمانی که به دست مصرف کننده برسد استفاده می کنندهنگامی که آون توستر گرم می شود، این پوشش می تواند در هنگام سوختن دود و بو تولید کند.

هنگام خرید توستر جدید، باید آن را با آب گرم و صابون بشویید قبل از اینکه بگذارید کاملا خشک شود. سپس فر توستر خالی خود را به مدت پنج تا ده دقیقه با حرارت زیاد گرم کنید. هر پوشش باقی مانده در این زمان می سوزد.

اگر آون توستر جدید شما پس از چند بار استفاده اول همچنان به دود ادامه می دهد، ممکن است مشکل ایمنی در آن وجود داشته باشد.

مشکلات ایمنی

وقتی دلیل روشنی برای دود بودن توستر شما وجود ندارد، ممکن است نقص داشته باشدممکن است نتوانید مشکل را ببینید اما ممکن است یک مشکل داخلی یا مشکل سیم کشی وجود داشته باشد.

هر گونه مشکل ایمنی در آون توستر شما نشانه ای از تعویض آن است. سعی نکنید هیچ مشکل الکتریکی یا داخلی را در فر توستر برطرف کنید زیرا ممکن است باعث برق گرفتگی شود.

وقتی آون توستر شروع به دود کردن کرد چه باید کرد؟

اگر آون توستر شما شروع به دود شدن کرد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که آن را از برق بکشید. سپس قبل از برداشتن مواد غذایی اجازه دهید کاملا خنک شود. آون توستر را قبل از خشک شدن با آب گرم و صابون کاملاً تمیز کنید.

زمانی که آون توستر شما در حال دود است، همیشه این خطر وجود دارد که آتش بگیرد. اگر این اتفاق افتاد، ابتدا آن را از برق بکشید، سپس آتش را خاموش کنید. از کپسول آتش نشانی یا خفه کننده با پتوی آتش نشانی استفاده کنید. اگر نمی توانید آتش را کنترل کنید، از تماس با اورژانس دریغ نکنید.

اول ایمنی، دوم برشته کردن!

آون توستر وسیله ای مقرون به صرفه و کارآمد برای داشتن در آشپزخانه است. دنبال کردن چند مرحله ساده به شما کمک می کند تا با خیال راحت از آن استفاده کنید.

همیشه غذای خود را در سینی بپزید، نه مستقیماً روی توری. بعد از هر بار استفاده، آون توستر خود را تمیز کنید تا غذا، چربی و روغن پاک شود

آون توستر خود را در مکانی قرار دهید که جریان هوای کافی در اطراف آن وجود داشته باشد. فر توستر را در صورت عدم استفاده از برق بکشید و به طور مرتب سیم‌ها را برای هر گونه آسیب یا تغییر رنگ بررسی کنید.

 

شاید به این مطالب هم علاقمند باشید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا