نکات کاربردی آون توستر

راهنمای تمیز کردن آون توستر

راهنمای تمیز کردن آون توستر

از این وسیله کوچک و زیبای آشپزخانه می توان برای کارهای بسیاری متنوع تری نسبت به کار ساده ی پخت پیتزا یا برشته کردن نان استفاده کرد. کار کردن با آن به راحتی کار کردن با اجاق گاز فردار های خانگی است، زیرا می تواند انواع مختلف غذا از مقداری سبزیجات برشته شده گرفته تا سرخ کردن یک مرغ کامل را بپزد. با این حال درست مانند فرهای معمولی، اون توسترها نیاز به نگهداری و تمیز کردن دارند. تمیز کردن آون توستر کار سختی نیست. تمیز نگه داشتن آن یک موضوع مربوط به حفظ ایمنی دستگاه است زیرا تجمع مواد غذایی در داخل دستگاه می تواند تهدیدی برای آتش گرفتن آن ها باشد.

 غذاهای مختلف می توانند در دمای بالا مشتعل شوند و مطمئناً شما این را نمی خواهید. عدم دیدن صحنه آتش گرفتن مواد غذایی در توستر، دلیل اصلی این است که چرا باید آون توستر خود را به طور مرتب تمیز کنید، اگر  آون توستر شما تمیز نباشد ممکن است در کار کردن درست آن اختلال ایجاد شود.

 چند وقت یکبار باید آون توستر را تمیز کنید؟

اگر اغلب از آون توستر استفاده می کنید، باید هفته ای یک بار برای تمیز کردن کامل آن برنامه ریزی کنید. با این حال، پس از هر بار استفاده باید بررسی کنید که آیا مواد غذایی در نزدیکی یا روی المنت ها باقی مانده است یا خیر . هرگز مواد غذایی را تا زمانی که به طور کامل خنک نشده اند از روی المنت ها برندارید. همچنین هرگز از ظروف فلزی در داخل آون توستر استفاده نکنید زیرا ممکن است به آن آسیب برسانید.

بازرسی بصری می تواند برای تعیین اینکه آیا تمیز کردن بیشتری مورد نیاز است یا خیر مفید باشد، و یک عادت ساده مانند این کار می تواند چربی باقیمانده از پخت غذا  را دور از آون توستر نگه دارد. تمیز کردن سطحی را می توان بعد از تهیه هر وعده غذایی انجام داد، زیرا  این کار هیچ اشکالی  ندارد.

نوشته های مشابه

تمیز کردن آون توستر: مرحله به مرحله

فقط پاک کردن چربی‌ها از آون توستر کافی نیست، زیرا هر چند وقت یک‌بار نیاز به تمیز کردن دقیق و کامل داردبرای این کار به مایع ظرفشویی، پارچه و یک برس تمیز کننده کوچک نیاز دارید ، بهترین چیز برای این کار یک مسواک قدیمی است.

آون توستر کثبف

همانطور که گفتیم تمیز کردن آون توستر کار سختی نیست. با این حال، باید چند مرحله را رعایت کنید و در هنگام تمیز کردن برخی از قسمت‌های آون توستر، مانند المنت‌های گرمایشی و شیشه احتیاط بیشتری انجام دهید. اگر این کار را به درستی انجام ندهید می توانید مشکل بزرگی ایجاد کنید، بنابراین مراقب باشید و این مراحل را دنبال کنید.

1. آون توستر را از برق بکشید

شما باید آون توستر خود را از برق بکشید و مکانی مناسب پیدا کنید که در آن تمیز کردن بدون هیچ گونه مانعی انجام شود. آن را نزدیک سینک ظرفشویی یا سطل زباله قرار ندهید. هرگز آون توستر خود را در آب فرو نبرید و محلول تمیز کننده را داخل آن نپاشید.

2. سینی ها و قفسه ها را بردارید

سینی ها و قفسه های داخلی را بیرون آورده و در سینکی که قبلاً با آب گرم و چند قطره مایع ظرفشویی پر کرده اید قرار دهید. با این حال اگر برخی از خرده ها و لکه ها از بین نمی روند اجازه دهید تا سینی چند ساعت خیس بخورد. اگر سینک به اندازه کافی بزرگ نیست ، از وان حمام یا سطل پلاستیکی برای نگهداری آن استفاده کنید.

3. تمیز کردن داخل آون توستر

از یک پارچه خشک برای پاک کردن تمام خرده های غذا داخل آون توستر استفاده کنید. پس از آن، یک برس شیرینی پزی یا یک برس تمیز کننده کوچک بردارید تا خرده های گیر کرده در گوشه ها یا درزها را از بین ببرید.

اکنون با ترکیب سرکه، آب گرم و کمی مایع ظرفشویی، یک محلول تمیزکننده خانگی ایجاد کنید. این کار را با استفاده از 1/2 فنجان آب گرم، 1/2 فنجان سرکه و 1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی انجام دهید. از یک پارچه مرطوب خیس شده استفاده کنید و قسمت داخلی را که نچسب است پاک کنید. سعی کنید از سیم ظرفشویی استفاده نکنید زیرا به پوشش گرانیتی یا تفلون نچسب آن آسیب می رساند. علاوه بر این، سعی کنید هیچ یک از مایعات روی المنت ها وارد نشود.

4. سینی ها و قفسه ها را تمیز کنید

بعد از اینکه سینی ها و قفسه ها برای مدتی خیس خوردند، زمان آن رسیده است که خرده ها را از روی سینی ها و قفسه ها تمیز کنید. اگر کثیفی ها خوب خیس بخورند،به راحتی با یک برس تمیز کننده کوچک پاک می شوند. اگر دیدید برخی از خرده‌ غذاها نسبتاً سرسخت هستند، فرآیند خیساندن را تکرار کرده و دوباره بشویید.

5. سینی ها و قفسه ها را برگردانید

قبل از اینکه سینی‌ها و قفسه‌ها را به داخل آون برگردانید، مطمئن شوید که کاملاً تمیز و مهم‌تر از همه خشک شده باشند.

6. تمیز کردن بیرون

هنگامی که داخل آون تستر به خوبی تمیز شد، اکنون زمان تمیز کردن بیرون آن است. پارچه را در پاک کننده همه منظوره یا محلول آب گرم و مایع ظرفشویی خیس کنید و فر را تمیز کنید. پس از آن، همان کار را تکرار کنید، اما با یک پارچه خشک.

چگونه چربی پخته شده را از آون توستر پاک کنیم؟

در مورد ایجاد رسوبات چربی ناشی از پخت انواع غذاها، بسیار مهم است که همیشه آنها را از داخل دستگاه پاک کنید. با این وجود، اگر از آن غافل شده اید و مرتب آن را تمیز نکرده اید، وضعیت آنقدرها هم بد نیست.

در اینجا خمیر جوش شیرین و آب به شما کمک می کند. آن را در محلی که رسوبات چربی ایجاد شده است پخش کنید و بگذارید یک شب بماند. پس از گذشت یک شب، آنچه را که باقی مانده است با پارچه پاک کنید و اگر مشکل ادامه داشت، با محلول سرکه و آب تمیز کنید. چربی پس از این باید شل شود و به راحتی پاک شود.

حتما بخوانید: دود کردن آون توستر و روش تعمیر آن

چگونه درب شیشه ای آون توستر را تمیز کنیم؟

شیشه آون توستر شما می تواند کمی مشکل ساز باشد زیرا اگر به درستی تمیز نشود درد سر ساز می شود. چربی انباشته شده روی شیشه به خودی خود مشکل ساز است، اما با خمیر جوش شیرین و  آب و یا کمی سرکه حل می شود.

مخلوط را روی شیشه اسپری کنید و خواهید دید که چربی روی شیشه پخش می شود. البته، مدتی طول می کشد تا این اتفاق بیفتد.اجازه دهید 15 دقیقه  مخلوط روی شیشه باقی بماند.

خرید لوازم آشپزخانه ضروری

چگونه المنت ها را تمیز کنیم؟

المنت های حرارتی  مهم ترین قسمت  اون تستر هستند و هنگام تمیز کردن المنت ها باید احتیاط بیشتری به خرج دهیدهیچ پاک کننده ای روی آن ها نریزید و هنگام شستشو به آن ها فشار زیادی وارد نکنید.

فقط از یک پارچه مرطوب استفده کنید و با حرکات ملایم چربی را پاک کنید. علاوه بر این، غذای پخته شده را می توان با یک برس نرم و یک خمیر جوش شیرین پاک کرد. آن را کاملاً بشویید و بگذارید خشک شود.

شاید به این مطالب هم علاقمند باشید:

به این مطلب امتیاز دهید

0%

این متن در زیر امتیاز کل نمایش داده می شود

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: 3.13 ( 14 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا