نکات کاربردی آون توستر

آون توستر را کجا بزاریم؟

محل قرار دادن آون توستر در آشپزخانه های کوچک

محل قرار دادن آون توستر در آشپزخانه

هنگامی که می خواهید یک آشپزخانه کوچک را بچینید، خلاقیت خیلی به کار می آید. اگر فضای آشپزخانه شما تنگ و نامرتب باشد، انگیزه ای نخواهید داشت تا به آشپزی در فضای تنگ آشپزخانه بپردازید. اگر صاحب یک آشپزخانه کوچک هستید و فضای آن را به خوبی مدیریت می کنید، پس حتما مکان خاصی برای نگهداری وسایل مختلف مانند آون توستر دارید که با گذاشتن آن در آشپزخانه باز هم حرکت در فضای آن آسان باشد. حالا این سوال پیش می‌آید که محل قرار دادن آون توستر در یک آشپزخانه کوچک کجاست؟ امکان استفاده از فضاهای خلاقانه مانند زیر پیشخوان، زیر کابینت، قفسه دیواری، قفسه معمولی، کشوهای کابینت و کمد محصوص لوازم خانگی وجود دارد.

در این مقاله در مورد ایده های مختلفی   در مورد محل قرار دادن آون توستر بحث خواهیم کرد.

یک آشپزخانه کوچک و یک آون توستر:  باید چه چیزی را در نظر بگیریم؟

اگر به دنبال مکان مناسب برای قرار دادن آون توستر هستید، موارد زیر باید در نظر گرفته شود.

راحتی

مهم است که آون توستر را در محلی که دسترسی به آن مشکل است قرار ندهید. آون توستر ها وسایلی هستند که خیلی در آشپزخانه استفاده می شوند. همچنین می‌توان مکانی را در نزدیکی یخچال در نظر گرفت تا مجبور نباشید هنگام طرخ غذا ، بین این دو وسیله زیاد راه بروید.

نوشته های مشابه

تهویه

هنگام استفاده از آون توستر، احتمالاً آلاینده های مضر مانند دود، بو و چربی را تولید می کنید. با تهویه مطبوع آشپزخانه خود می توانید از اثرات آلاینده بوهای مضر و نامطبوع بکاهید.

ایمنی در برابر گرما

اکثر آون توسترها دارای بدنه های نازکی هستند که عایق بندی ضعیفی دارند. در نتیجه، سطوح خارجی آنها تمایل زیادی به گرم شدن دارند. تهویه و عایق بندی مناسب ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است. در نتیجه، اگر قصد دارید آنها را در کابینت یا دیوار نصب کنید، برای شما چالش به وجود خواهد آمد. اگر آون توستر روشن است، نباید آن را نزدیک اجسام پلاستیکی یا قابل اشتعال قرار داد.

پریز برق

آون توسترها برخلاف اجاق های معمولی که می توانند با گاز کار کنند، با برق کار می کنند. بنابراین هنگام نصب، مهم است که فاصله بین دستگاه و پریز برق را در نظر بگیرید.

اگر بخواهی جای آون توستر را تغییر دهید تا نزدیگ پریز برق بیاید ممکن مجبور باشید هزینه زیادی را بابت تغییر کابینت و دکوراسیون بپردازیدبنابراین، عاقلانه است که آون خود را نزدیک پریز برق قرار دهید. اگر این کار مقدور نیست، می‌توانید یک سیم برق بلند تهیه کنید (سیم سیار) که اگر می‌خواهید فضای آشپزخانه همیشه مرتب باشید باید آن را از دید پنهان کنید.

اندازه آون توستر

آون توستر ها در سایزهای مختلف موجود است. اگر می خواهید آون توستر خود را روی قفسه، کابینت یا در یک فضای کابینت کوچک در آشپزخانه خود نصب کنید، اندازه  آون توستر و همچنین اتاقی که قصد نصب آن را با MDF دارید بسیار مهم است.


آون توستر را در  کجای یک آشپزخانه کوچک قرار دهیم؟

اگر در یک آشپزخانه کوچک فضای خالی ندارید اما می‌خواهید به آسانی به آون توستری که زیاد استفاده می‌کنید دسترسی داشته باشید، احتمالاً نمی‌دانید محل قرار دادن آون توستر را کجا در نظر بگیرید. ما لیستی از ساده ترین مکان‌ها برای نگهداری و استفاده آسان از آون توسترتان را با خیال راحت گردآوری کرده‌ایم.

بهترین مکان ها برای نگهداری آون توستر در آشپزخانه عبارتند از:

  • پیشخوان
  • قفسه جزیره ای
  • قفسه دیواری
  • زیر کابینت

خرید لوازم آشپزخانه ضروری

پیشخوان

پیشخوان مکانی ایده آل برای آون توستر است، به خصوص اگر قصد دارید به طور مرتب از آون توستر استفاده کنید. سعی کنید از قرار دادن آون توستر در نزدیکی سینک ظرفشویی خودداری کنید تا از آسیب آب و برق گرفتگی تصادفی جلوگیری کنید

آون توستر روی کانتر آشپزخانه

قفسه جزیره ای

افزودن مجموعه ای از قفسه ها به یک آشپزخانه کوچک نه تنها از نظر زیبایی شناسی دلپذیر است، بلکه میزهای شما را آزاد می کند و فضای ذخیره سازی را افزایش می دهد. قفسه های ایستاده  جزیره ای می توانند ثابت باشند، به عنوان یک وسیله ثابت در آشپزخانه شما.

قفسه‌های متحرک و جزیره ای می‌توانند به عنوان یک جزیره در آشپزخانه عمل کنند و در عین حال آون توستر شما را به‌خوبی مخفی کنند.

قفسه دیواری

آویزان کردن یک قفسه دیواری در بالای میز، فضای ارزشمند پیشخوان را آزاد می کند و آون توستر شما را به راحتی در دسترس نگه می دارد.

زیر کابینت

آون توستر را در زیر کابینت خود نصب کنید وبه راحتی به آن دسترسی داشته باشید و فضای پیشخوان را اشغال نکنید. برخی از آون توسترها دارای براکت نصب هستند که به طور خاص برای نصب در زیر کابینت طراحی شده اند.

آیا می توانید آون توستر را در کابینت قرار داد؟

کابینت مکان مناسبی برای نگهداری توستر است، به خصوص اگر به ندرت از آن استفاده می شود. از آنجایی که این یک دستگاه جمع و جور است، می توانید به راحتی آون توستر را زمانی که می خواهید از آن استفاده کنید، از کابینت در آورده و روی پیشخوان قرار دهید.

اما اگر قصد دارید یک آون توستر را به طور دائم در کابینت نصب کنید، باید هم تهویه و هم محافظت در برابر حرارت (نزدیک به وسایل پلاستیکی و ..) را در نظر بگیرید.

حتما بخوانید: آموزش تهیه پیتزا در آون توستر

تهویه

از آنجایی که در حین استفاده، بدنه بیرونی توستر بسیار داغ می شود، تهویه آون توستر بهترین راه برای جلوگیری از آتش سوزی است. تهویه هوا نیز زمانی که آشپزی دود و بوی زیادی تولید می کند ضروری است. تکه‌های غذای سوخته در کف آون توستر می‌تواند موفع باز کردن درب دستگاه، باعث پخش شدن دود شود.

بیشتر سازندگان فاصله 4 اینچی را در اطراف دیواره‌ها و بالای توستر توصیه می‌کنند. دستورالعمل های نصب آون توستر که در دفترچه آن موجود است را بررسی کنید. اگر از آون توستر در داخل کابینت استفاده می کنید، مطمئن شوید که درب کابینت در حین استفاده باز بماند تا تهویه هوا انجام شود.

آیا می توانید چیزی را روی آون توستر قرار داد؟

از آنجایی که آون توسترها به خوبی عایق بندی نشده اند، سطوح بیرونی هنگام استفاده بسیار داغ می شوند. حتی ممکن است برای لمس آن خیلی گرم باشد! برای جلوگیری از ذوب شدن یا سوختن وسایل، باید از قرار دادن مستقیم اشیا در بالای آون توستر خودداری کنید.

می توانید یک قفسه قفسه ای در بالای آون توستر قرار دهید. این کار فضای ذخیره سازی روی پیشخوان شما را افزایش می دهد و آون توستر را در دسترس نگه می دارد. این قفسه قابل گسترش است، و می تواند روی آون توسترهای با اندازه‌های مختلف قرار گیرد.

این قفسه تزئینی نیز برای فضاهای کوچک مناسب است.

کمد مخصوص لوازم خانگی

اکثر خانواده ها دارای یک کمد هستند که ترجیح می دهند وسایلی را که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند در آن جا بگذارند.

آون توسترها دستگاه نسبتاً کوچکی هستند و به راحتی می توان آنها را جابجا کرد. بنابراین اگر منطقه مناسبی برای قرار دادن دائمی آن ندارید، آن را پس از استفاده دوباره در کمد مخصوص قرار دهید ، این بهترین گزینه شماست.

دیوار

در مواردی که آشپزخانه از قبل ساخته شده است و به طور کامل با وسایل دیگر پر شده است، دیوار می تواند بهترین گزینه شما باشد.

برای راحتی کار باید دیوار نزدیک پریز برق را پیدا کنید. می توانید براکت دیواری را از  سازنده آون توستر درخواست کنید یا آن را سفارشی برای خودتان بسازید درصورتی که که بتواند وزن فر را پس از پیچ شدن به دیوار نگه دارد.

هنگام تعمیر آون توستر، مهم است که از ثابت بودن ساپورتها و وجود فضایی بین دیوار و فر برای تهویه اطمینان حاصل شود.

 

چگونه می توانم لوازم خانگی خود را مخفی کنم؟

با نصب کابینت های سفارشی، می توانید کمد مخصوص لوازم خانگی در آشپزخانه خود طراحی کنید. این کار می تواند آشپزخانه شما را به یک فضای بزرگ چند منظوره تبدیل کند.

با استفاده از کابینتهای کشویی و قفسه های کشویی پشت یک نمای شیک، وسایل را پنهان کنید. اینگونه پیشخوان آشپزخانه شما همیشه مرتب خواهد بود و به راحتی با باز کردن کابینت یا کشو به وسایلتان مانند قهوه جوش، آون توستر، آبمیوه گیری و مخلوط کن دسترسی خواهید داشت.

سخن نهایی

برای پیدا کردن بهترین محل قرار دادن آون توستر در آشپزخانه ، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • چند وقت یکبار از آون توستر استفاده می کنید؟
  • آیا می توانید فضای ارزشمند پیشخوان را استفاده کنید یا به فضای جایگزین نیاز دارید؟
  • آیا می خواهید آون توستر جلوی جشم باشد یا پنهان؟
  • پریز برق کجاست؟
  • آیا فضا به خوبی تهویه می شود؟
  • آیا برای سطوح و وسایل نزدیک به آون توستر، به حفاظت حرارتی نیاز دارید؟

سوالات متداول

1. آون توستر را در کجای آشپزخانه قرار دهیم؟

موارد زیر بهترین مکان‌ها در آشپزخانه برای نگهداری آون توستر شما هستند:

– پیشخوان
– قفسه  مستقل (کابینت جزیره ای)
– قفسه دیواری
– زیر کابینت

2. آیا می توانید یک آون توستر را در کمد مخصوص لوازم خانگی قرار دهید؟

در حالی که برخی از آون توستر ها برای نگهداری و استفاده در فضاهای کوچک مانند کابینت مناسب هستند، بسیاری از آنها مقدار زیادی گرما تولید می کنند. می توانید آنها را پس از استفاده در کمد مخصوص قرار دهید.

3. یک آون توستر چقدر فاصله با دیگر وسایل نیاز دارد؟

توصیه می کنیم حداقل 20 سانتی متر بین آون توستر و سایر وسایل موجود در آن منطقه فاصله بگذارید.

4. زیر آون توسترم چی بذارم؟

زیر توستر چی بزاریم؟ کفی عایق ضد لغزش از پیشخوان و میز در برابر غذاهای داغ محافظت می کند و برای استفاده به عنوان یک عایق مقاوم در برابر حرارت در زیر آون توستر، گریل یا سرخ کن ایده آل است.

5-آون توستر با اجاق گاز چه فرقی دارد؟

اگر برشته کردن نان در صبح و گرم کردن مجدد یک وعده غذایی از اهداف اصلی شما است، یک آون توستر بهترین گزینه است. با ظرفیت کمتر و کارایی بیشتر، یک آون توستر ممکن است در بسیاری از خانواده ها عملا جایگزین اجاق گاز شود.

خرید لوازم آشپزخانه ضروری
شاید به این مطالب هم علاقمند باشید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا