آشپزی با سرخ کن

سیب زمینی در سرخکن بدون روغن

سیب زمینی سرخ شده ترد و خوشمزه در سرخکن

سیب زمینی سرخ کرده با با سرخ کن بدون روغن بسیار ترد است و با روغن بسیار کمی درست می شود. 

سرخ کن های بدون روغن تقریباً در پخت و پز همه چیز را متحول کرده اند، از جمله درست کردن سیب زمینی سرخ کرده ترد مورد علاقه شما در زمان کمتری نسبت به پخت در فر!

 

چرا اینقدر سیب زمینی در سرخکن بدون روغن خوشمزه و سالم است؟

سرخ کن بدون روغن بهترین دوست جدید ما است! سیب زمینی هایی که به این روش درست می شوند سالم تر از فست فود (یا حتی سیب زمینی سرخ شده در فروشگاه) هستند و طعم عالی دارند. مطمئنا با خوردن این سیب زمینی سرخ کرده احساس بهتری خواهید داشت!

نوشته های مشابه

سرخ کن بدون روغن گرما را در اطراف هر قطعه سیب زمینی به گردش در می آورد، بیرون آن را ترد می کند در حالی که داخل آن را زیبا و پفکی می کند و سریعتر از سیب زمینی سرخ شده در فر  (اجاق گاز یا آون توستر) آماده می شود.

به جای سرخ کردن سیب زمینی در روغن زیاد، سرخ کن بدون روغن مقداری کمی از روغن را استفاده می کند و حداقل نیاز به تمیز کردن را دارد!

عاشق بال سوخاری هستید؟! مشکلی نیست! آموزش تهیه بال سوخاری در سرخکن بدون روغن!

 


حتما بخوانید:  راهنمایی کامل تهیه سیب زمینی تنوری در آون توستر

سیب زمینی سرخ کرده در سرخ کن

روش تهیه سیب زمینی در سرخ کن بدون روغن:


1

سرخ کن بدون روغن را از قبل با دمای 380 درجه فارنهایت گرم کنید.


2

سیب زمینی را از طول نصف کنید، سپس به ورقه ای برش دهید. بعد این برش ها را به شکل خلال برش دهید. سیب زمینی ها را در یک کاسه متوسط ​​بریزید و با آب سرد خوب بشویید، سپس آبکش کنید و با دستمال کاغذی خشک کنید.

نکته آشپزی: 

سیب زمینی ها را به مدت 30 دقیقه در آب خیس کنید. کمی شکر دانه ریز به آب اضافه کنید تا طعم کمی شیرین داشته شود – بسیاری از رستوران های فست فود این کار را انجام می دهند.

سیب زمینی سرخ کرده در سرخ کن


3

سیب زمینی خلال شده را با روغن در یک کاسه متوسط ​​بریزید، سپس روی آن 1/2 قاشق چایخوری نمک و مقداری فلفل بپاشید. اگر مقدار زیادی سیب زمینی برای سرخ کردن دارید، آنها را به صورت دسته‌ای و مرحله به مرحله سرخ کنید، سیب‌زمینی‌ها را در یک لایه یکنواخت در سبد سرخ‌کن بدون روغن قرار دهید و پس از مدت 14 تا 16 دقیقه، درب آن را باز کنید و آن‌ها را هم بزنید تا  تا نیمه دیگر آن هم سرخ شود. اینگونه همه سطح سیب زمینی  قهوه‌ای طلایی و ترد می شوند.سیب زمینی ها را برداشته و با نمک مزه دار کنید.

سیب زمینی در سرخ کن

 

نحوه گرم کردن مجدد سیب زمینی در سرخکن بدون روغن

باقی مانده سیب زمینی سرخ شده ها را با قرار دادن آنها در سرخ کن بدون روغن از قبل گرم شده، برای حدود 3-5 دقیقه ترد کنید.

نکته 1:

سیب زمینی های ضخیم تر برای سرخ شدن ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشند، سیب زمینی های نازک تر ممکن است کمی زمان کمتری نیاز داشته باشند. لوازم خانگی که استفاد میکنید نیز می توانند در زمان پخت تاثیر داشته باشد، اما به راحتی می توان سیب زمینی سرخ شده را چند دقیقه زودتر چک کرد و در صورت نیاز زمان بیشتری را برای سرخ کردن اضافه کرد.

نکته 2:

برای درست کردن سیب زمینی سرخ شده بیشتر، آن ها را به چند دسته تقسیم کنید و مرحله به مرحله بپزید. پس از آماده شدن برای سرو، تمام سیب زمینی های سرخ شده را به سبد سرخ کن بدون روغن اضافه کنید و در دمای 390 درجه فارنهایت به مدت 2 تا 3 دقیقه یا تا زمانی که کاملا داغ شوند بپزید. باقی مانده سیب زمینی سرخ شده ها را با قرار دادن آنها در سرخ کن بدون روغن از قبل گرم شده، برای حدود 3-5 دقیقه ترد کنید.

خرید لوازم آشپزخانه ضروری

 

اطلاعات تغذیه ای سیب زمینی در سرخکن :
در هر وعده
  • کالری: 148کربوهیدرات: 20 گرم | پروتئین: گرم | چربی: گرم | چربی اشباع شده: گرم | سدیم: 297 میلی گرم | پتاسیم: 453 میلی گرم | فیبر: گرم | شکر: گرم | ویتامین C: میلی گرم | کلسیم: 14 میلی گرم | آهن: میلی گرم
شاید به این مطالب هم علاقمند باشید:

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا