نکات کاربردی سرخ کن بدون روغن

نحوه تمیز کردن سرخ کن بدون روغن در 5 مرحله ساده

چگونه سرخ کن بدون روغن را تمیز کنیم؟

ممکن است تصور کنید که تمیز کردن سرخ کن بدون روغن آسان است. بالاخره این دستگاه ها غذا را با بدون روغنی گرم و نه روغن زیاد می پزند. این باید در مقایسه با تمیز کردن بعد از سرخ کردن عمیق، با پاشیدن روغن که می تواند در سراسر محدوده شما پخش شود و چربی مصرف شده که باید دور ریخته شود، بهتر باشد – درست است؟

درست است، اما غذایی که در سرخ‌کن بدون روغن پخته می‌شود، ممکن است همچنان چربی یا روغن تولید کند که در پایین کشوی سبد بیرون‌کش می‌چرخد. و به تعویق انداختن پاکسازی به این معنی است که هر زمان که به آن برسید کار سخت تری خواهد بود.

اگر بوی سرخ‌کن بدون روغن را استشمام می‌کنید یا هنگام پختن غذایتان دود می‌بینید، اینها نشانه‌هایی هستند که احتمالاً چربی در کشو یا المنت گرمایشی جمع شده است یا اینکه تکه‌های باقی‌مانده غذا در سوراخ‌های سبد گیر کرده است. و هر بار که از سرخ کن استفاده می کنید، آن تکه های غذا به پختن ادامه می دهند و در نهایت می سوزند.

به همین دلیل پس از هر بار استفاده باید سرخ کن خود را تمیز کنید.

نوشته های مشابه

 

چگونه یک سرخ کن بدون روغن را تمیز کنیم

بیشتر سرخ کن‌های بدون روغن که ما آزمایش کرده‌ایم ، دقیقاً 31 از 40، ادعا می‌کنند که دارای اجزای قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند و ما این را در رتبه‌بندی‌های خود ذکر می‌کنیم. راهنمای مالک نکات تمیز کردن مخصوص سرخ کن بدون روغن را ارائه می دهد، اما به طور کلی، لری سیوفو، که سرخ کن های بدون روغن را برای CR آزمایش می کند، به شما پیشنهاد می کند:

  1. تمیز کردن را به تاخیر نیندازید، وگرنه پشیمان می شوید. اجازه ندهید خرده‌ها و تکه‌های غذا در طول شب بنشینند، در غیر این صورت سبد و کشو برای تمیز کردن کابوس خواهند بود. وقتی پخت و پز تمام شد، سرخ کن بدون روغن را از برق بکشید، بگذارید خنک شود و سپس روغن را از کشوی بیرون کش خالی کنید و دور بیندازید.
  2. اجزای قابل جابجایی را با آب گرم و صابون تمیز کنید. از یک اسفنج یا پارچه نرم استفاده کنید – بدون مواد ساینده. اگر غذا روی هر یک از قسمت‌ها چسبیده است، آن‌ها را در آب داغ و مایع ظرف‌شویی خیس کنید تا غذا شل شود، سپس تمیز کنید.
  3. از یک سیخ چوبی یا خلال دندان برای بیرون آوردن مواد غذایی که ممکن است در سبد یا رنده گیر کرده باشد، استفاده کنید. اجزا را جداگانه خشک کنید.
  4. داخل سرخ کن بدون روغن را با استفاده از یک پارچه مرطوب آغشته به آب گرم و صابون تمیز کنید. سبد و کشو همچنان باید برداشته شوند. المنت حرارتی را از نظر چربی و بقایای مواد غذایی بررسی کنید و تمیز کنید. (بعضی از تولیدکنندگان می گویند که می توانید از یک برس نرم – اما نه سیم فولادی – برای جدا کردن مواد غذایی گیر کرده استفاده کنید.) آن را خشک کنید، سپس دوباره سرهم کنید.
  5. قسمت بیرونی رابا یک پارچه یا اسفنج مرطوب پاک کنید، سپس دستگاه را خشک کنید.

تمیز کردن سرخ کن

چگونه با بوهای طولانی مدت مقابله کنیم

هنگامی که یک غذا در حین پخت بوی تند می دهد، ممکن است بوی آن حتی پس از تمیز کردن در سرخ کن شما باقی بماند. یک شرکت تحقیقاتی، سازنده سرخ کن های بدون روغن مجیک شف، توصیه می کند قبل از تمیز کردن مجدد، سبد غذا و کشو را به مدت 30 تا 60 دقیقه در آب صابون خیس کنید. اگر بو باقی ماند، یک لیمو را از وسط نصف کنید و روی سبد و کشو بمالید، بگذارید 30 دقیقه بماند، سپس آن را بشویید.

خرید لوازم آشپزخانه ضروری

مراقب تفلون نچسب باشید

مصرف کنندگان در وب سایت ما و جاهای دیگر شکایت کرده اند که پوشش نچسب برخی از اجزای سرخ کن بدون روغن با گذشت زمان پوسته پوسته می شود. ما چنین چیزی را ندیده‌ایم (تست‌های ما عملکرد را دقیقاً از جعبه ارزیابی می‌کنند)، اما توصیه‌های ما در مورد سایر ظروف نچسب در اینجا نیز صادق است: از ظروف فلزی، پشم فولادی یا هر ماده ساینده دیگری استفاده نکنید، زیرا می‌توانند پوشش نچسب را خراش دهند یا تراشه کنند.

و اگر پوشش نچسب پوسته پوسته می شود، از سرخ کن بدون روغن استفاده نکنید. در عوض، با خدمات مشتریان سازنده تماس بگیرید و یک سبد جدید بخواهید، یا سعی کنید سرخ کن بدون روغن را به خرده فروش برگردانید.


حتما بخوانید: راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن


 

شاید به این مطالب در مورد سرخ کن بدون روغن نیز علاقمند باشید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا